sportieve reeks
de R.S.- en R.S. Line-modellen zijn uitgerust met technologieën die op het circuit zijn ontwikkeld en worden gezien als de belangrijkste auto's in de Renault-reeks.
achter het stuur vormen honderdduizenden coureurs een internationale community die de passie voor Renault Sport wereldwijd over de wegen verspreidt.
het R.S. Line-logo
Het nieuwe R.S. Line-logo is extra sportief, zodat we aan de wensen van klanten kunnen voldoen die zich graag van de massa willen onderscheiden met een dynamisch design.
de R.S.-reeks
De Renault Sport-serie biedt de beste prestaties en ongekend rijplezier: het beste van R.S..
van het circuit naar de weg
autosport is voor ons een laboratorium voor nieuwe technologische oplossingen. Het is de drijvende kracht achter onze innovaties.
we gebruiken deze technologieën niet alleen voor op het circuit, maar we gebruiken ze ook in onze reguliere auto's zodat jij van nog meer prestaties, betrouwbaarheid en rijplezier profiteert.
4CONTROL
Vierwielaandrijving voor extra nauwkeurigheid. Dankzij deze innovatie kunnen we de achterwielen laten draaien met een elektrische activator.
De Renault Sport-technici kalibreren het systeem zodanig dat de sportiviteit, dynamiek en bochtfunctie worden verbeterd voor extra rijplezier en spannende ervaringen.
R.S. Monitor
In slechts enkele jaren hebben systemen voor gegevensverzameling de werkmethoden voor autocoureurs drastisch veranderd. Met R.S. Monitor zijn deze technologieën nu voor iedereen beschikbaar!
R.S. Monitor is beschikbaar als onderdeel van R-LINK en toont telemetrische gegevens van de autosensoren (druk, temperatuur, toerental, stuurhoek, etc.) aan de hand van digitale of grafische manometers.
launch control
Als je er altijd van hebt gedroomd om perfect te kunnen starten, is Launch Control iets voor jou. Dit elektronische rijhulpsysteem is speciaal hiervoor ontworpen: het koppel van de motor wordt voortdurende aangepast om de wielen maximale grip te bieden, zonder weg te glijden op het wegdek.
R.S. Vision
De prestaties van de R.S. gaan verder dan het chassis met dit systeem dat vier krachtige verlichtingsfuncties in één eenheid onderbrengt:
Turbokogellagertechnologie
De turbotechnologie, voor het eerst ontwikkeld door Renault, is in 1977 geïntroduceerd in de Formule 1. Op dit moment wordt de technologie gebruikt in de meeste modellen uit de R.S.- en GT-reeks.
In 2018 maakt Megane R.S. gebruik van een nieuwe turbokogellagertechnologie, rechtstreeks afkomstig uit de moderne F1. De turbine, die met bijna 200.000 tpm draait, is voorzien van een mechanisme met een keramische lager.
Renault Sport is ook...
EEN RIJKE GESCHIEDENIS
120 jaar uitdagingen in de autosport
RENAULT SPORT SERIES
passie voor autosport