Veelgestelde vragen

We hebben de veelgestelde vragen voor je bij elkaar gezet. Bekijk hieronder de verschillende categorieën. Vaak ben je dan direct geholpen.

Ik heb een vraag over...

Elektrisch rijden

Bekijk hieronder de veelgestelde vragen over elektrisch rijden.

Coronavirus

Veelgestelde vragen en antwoorden

Ik heb vervangend vervoer nodig. Is dit veilig?

Ja. Alle vervangend vervoer auto’s worden na gebruik gedesinfecteerd, met speciale aandacht voor stuur, deurgrepen, schakelpook en touchscreen en andere aanraakgebieden.

Is de Renault Route Service nog bereikbaar?

Ja, Renault Route Service is bereikbaar (0800-0303) en komt gewoon ter plaatse indien nodig. Uiteraard worden ook door deze medewerkers de RIVM richtlijnen gerespecteerd.

Ik heb een nieuwe auto besteld, maar wordt deze nog afgeleverd?

Jazeker. De Renault-dealer neemt contact met je op om de verschillende mogelijkheden voor aflevering te bespreken.

Renault Route Service

Voor welke periode sluit ik RRS+ af?

Voor de looptijd van 1 jaar, hierbij geldt geen automatische verlenging. Na 1 jaar kun je RRS+ opnieuw bij de Renault-dealer afsluiten.

Wanneer kan ik RRS+ afsluiten?

Als je bij de dealer komt voor onderhoud, APK, winter- of zomercheck. Voor meer informatie raadpleeg de algemene voorwaarden.

Waar kan ik RRS+ afsluiten?

Bij de Renault-dealer, eventueel gelijktijdig met onderhoud, APK, winter- of zomercheck. Voor meer informatie raadpleeg de algemene voorwaarden

My Renault

Hoe kan ik mij uitschrijven voor e-mails en post van Renault?

Er zijn verschillende mogelijkheden om je uit te schrijven:

Door op de uitschrijflink te klikken in de footer van een e-mail of nieuwsbrief. Zoek naar de tekst “Wil je van ons geen berichten meer ontvangen? schrijf je dan hier uit”. Hierna krijg je de keuze om je volledig uit te schrijven voor alle communicatie of om je voorkeuren aan te passen en je uit te schrijven voor specifieke kanalen (email, post, sms, telefoon).

Heb je een My Renault profiel? Hier kan je jezelf uitschrijven door op “Mijn profiel” te klikken in de rechterbovenhoek. Dan ga je naar de profielpagina. Hier kies je voor “Permissies en voorkeuren”. Dan krijg je de mogelijkheid om je uit te schrijven voor één of alle beschikbare kanalen (email, post, sms, telefoon).

Heb je geen My Renault profiel? Dan kan je een account aanmaken en je contactvoorkeuren doorgeven of neem contact op met de klantenservice van Renault Nederland om je uit te schrijven. 

Ik ben verhuisd. Hoe kan ik mijn adres bij Renault aanpassen?

Er zijn verschillende manieren om een adreswijziging door te geven aan Renault Nederland.

 

Heb je een My Renault profiel? Dan kan je je gegevens aanpassen door op “Mijn profiel” te klikken in de rechterbovenhoek. Dan ga je naar de profielpagina. Hier kan je onder “Jouw adres” je gegevens aanpassen. Vergeet ook niet om je adreswijziging bij je dealer bekend te maken.

 

Heb je geen My Renault profiel? Dan kan je een account aanmaken en je nieuwe adres doorgeven. Vergeet ook niet om je adreswijziging bij je dealer bekend te maken.

 

Heb je geen My Renault profiel en wil je dit ook niet? Neem contact op met de klantenservice van Renault Nederland. Vergeet ook niet om je adreswijziging bij je dealer bekend te maken.

Ik heb een nieuw e-mailadres. Hoe kan ik mijn e-mailadres bij renault aanpassen?

Er zijn verschillende manieren om een e-mailwijziging door te geven aan Renault Nederland.


Heb je een My Renault profiel? Dan kan je je gegevens aanpassen door op “Mijn profiel” te klikken in de rechterbovenhoek. Dan ga je naar de profielpagina. Hier kan je onder “Accountinformatie” je gegevens aanpassen. Vergeet ook niet om je e-mailadreswijziging bij je dealer bekend te maken.

 

Heb je geen My Renault profiel? Dan kan je een account aanmaken en je nieuwe e-mailadres doorgeven. Vergeet ook niet om je e-mailadreswijziging bij je dealer bekend te maken.

 

Heb je geen My Renault profiel en wil je dit ook niet? Neem contact op met de klantenservice van Renault Nederland. Vergeet ook niet om je e-mailadreswijziging bij je dealer bekend te maken.

Renault Rent

Wanneer kan ik een auto huren bij Renault Rent?

Iedereen van 18 jaar en ouder met een geldig rijbewijs B kan bij Renault Rent een auto huren. In sommige situaties (bijvoorbeeld bij betalingsachterstand, documentenfraude en/of het vermoeden van verkeerde bedoelingen) kan de Renault-dealer verhuur echter weigeren.

Moet ik mij identificeren als ik een auto kom huren?

Als je bij Renault Rent een auto huurt, vragen wij om twee geldige legitimatiebewijzen: je rijbewijs en je paspoort/Europese identiteitskaart. Alle persoonlijke informatie wordt binnen de Renault Rent-organisatie vertrouwelijk behandeld en niet doorgespeeld aan derden.

Hoe is de auto verzekerd?

Alle Renault Rent-auto’s zijn WA/Casco (allrisk) verzekerd, inclusief inzittendenverzekering. Het standaard eigen risico voor de huurder bedraagt € 500,-. Voor slechts € 5,- per dag of € 100,- per maand is dit eigen risico te verlagen naar € 150,- voor personenauto’s en naar € 250,- voor bedrijfsauto’s.

Multimedia- en navigatiesystemen

Antwoorden op je vragen over onze navigatiesystemen vind je op de Renault Connect website.

staat je vraag er niet bij?