Renault en Roland Garros bundelen krachten
Renault is vanaf editie 2022 premium partner van tennistoernooi Roland Garros en zal de elektrische mobiliteit tijdens het toernooi verzorgen. In eerste instantie voor een periode van 5 jaar.
Renault x Roland-Garros
Renault x Roland-Garros delen dezelfde Franse roots en hebben dezelfde sterke internationale ambities. Zij delen de gemeenschappelijke "Made in France"-waarden: passie en durf.
De samenwerking tussen Renault en de Franse Tennisfederatie (FFT) is gebaseerd op twee gemeenschappelijke strategische pijlers:
Voor het eerst in de geschiedenis van Roland Garros is het Renault-logo gedurende het hele toernooi op de netten van de vijf hoofdbanen te zien.
elektrisch wagenpark
Beide merken hebben duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Renault versnelt zijn transformatie met als doel om in 2030 een volledig elektrisch merk te zijn in Europa.
Deze belofte blijkt uit de terbeschikkingstelling van een wagenpark aan Roland Garros. Het wagenpark bestaat uit onder meer 90 exemplaren van de Megane E-Tech electric, 30 exemplaren van de Austral E-Tech full hybrid en 20 exemplaren van de nieuwe Espace E-Tech full hybrid.
Renault heeft op het terrein van Roland Garros ook een stand van 150 m². Toeschouwers maken hier kennis met de nieuwe Espace E-Tech full hybrid, de nieuwe Austral E-Tech full hybrid en de 4ever Trophy E-Tech 100% electric. Ook de Renault 5 Roland-Garros concept E-Tech 100% electric wordt hier tentoongesteld.
Renault lanceert "GIVE ME 5"
In 2022 lanceerde Renault GIVE ME 5. Een project op het gebied van maatschappelijke verantwoordelijkheid, gewijd aan jonge generaties woonachtig in aandachtswijken.
Renault wil met name de tennissport in de steden bevorderen door tennisbanen te bouwen in samenwerking met kunstenaars en non-profitorganisaties. Na drie tennisbanen opgeleverd te hebben in Frankrijk in 2022, breidt Renault dit progamma nu internationaal uit.
Renault introduceert tijdens tennistoernooi Roland Garros de "Let Challenge" om het "GIVE ME 5"-project te helpen financieren. Telkens als een geserveerde bal de bovenkant van het net raakt, voordat deze in het servicevak terechtkomt, zet Renault € 100,- opzij voor dit sociale initiatief. En zo'n netbal, dat gebeurt gemiddeld meer dan 2.000 keer tijdens het toernooi!
Renault 4EVER Trophy
De 4EVER Trophy grijpt terug op de iconische Ile de France Blue-kleur. Die kleur werd al gebruikt in 1962 op de debuterende Renault 4L.
Renault 5 Prototype viert Roland Garros
De samenwerking met Roland Garros brengt een nieuwe zijdeglans witte metallic kleur naar de voorloper van deze 100% elektrische stadsauto.