Rijd in de nieuwe Renault Megane E-tech electricMaak je het leven gemakkelijk met een elektrische auto

Elektrische expertise van Renault

geavanceerde elektrische technologie

De Megane E-Tech is 100% electric en maakt gebruik van de nieuwste innovaties met het nieuwe CMF-EV-platform. Geniet van ultiem rijplezier en efficiëntie dankzij: 

 

  • een batterij van 60 kWh met een elektrische motor met 220 pk.
  • De temperatuurbeheertechnologie op basis van water van Renault en de verwarmingsmogelijkheden bij koud weer dienen om de batterij voor te bereiden op het laden.

vernieuwd interieur

De Megane E-Tech electric is ontworpen voor jouw comfort. Dankzij de batterij van 110 mm, de dunste batterij op de markt, en de compacte motor is er aan de voorkant meer ruimte vrij. Zo kun je profiteren van 33 l aan opbergruimte en opbergvakken. 

 

We hebben ook gedacht aan de passagiers achterin. Dankzij de verlengde wielbasis en de afwezigheid van mechanische onderdelen (zoals een versnellingsbak), kun je profiteren van een vlakke vloer en meer beenruimte.

ongelofelijke rijervaring

Naast een nieuwe elektrische motor, biedt de Megane E-Tech 100% electric een betere gewichtsverdeling van de chassis en een lager zwaartepunt.  

 

Geniet van de omgeving in volledige stilte dankzij de elektrische motor. Rijd met dynamische, lineaire en krachtige acceleraties, zonder schokken of trillingen. Schakelflippers op het stuur voor remmen met energieterugwinning, om het rijplezier nog verder te vergroten.

bekijk de oplaadtabel

Voor opladen thuis, op het werk of onderweg beschik je over een groot aantal mogelijkheden op maat. De Renault Megane E-Tech electric wordt geleverd met een laadkabel modus 3, type 2. Deze kun je gebruiken bij een Wallbox(1) thuis of bij een openbaar laadstation.

Soort laadpunt laadvermogen(2) laadkabel laadtijd en actieradius(2)
40 kWh-batterij 60 kWh-batterij
50 km 150 km 300 km 50 km 250 km 450 km 470 km
Publiek laadpunt 22 kW
(3 fasen 32A)
type 2 mode 3 'Mennekes' laadkabel 30 min 1 uur 10 min. 2 uur 20 min. 20 min. 1 uur 30 min. 3 uur 15 min. 3 uur 15 min.
Wallbox thuis 7,4 kW
(1 fase 32A)
type 2 mode 3 'Mennekes' laadkabel 1 uur 10 min. 3 uur 15 min. 6 uur 30 min. 1 uur 5 uur 9 uur 15 min. 9 uur 15 min.
Wallbox thuis 3,7 kW
(1 fase 16A)
type 2 mode 3 'Mennekes' laadkabel 2 uur 15 min. 6 uur 15 min. 12 uur 15 min. 2 uur 10 uur 18 uur 18 uur
standaard stopcontact thuis(1) 2,3 kW
(1 fase 10A)
noodlaadkabel voor incidenteel gebruik 3 uur 40 min. 10 uur 35 min. 21 uur 3 uur 20 min. 17 uur 30 uur 30 min. 30 uur 30 min.
Snellader 130 kW Kabel met CCS Combo stekker is bevestigt aan de snellader nnb nnb nnb 7 min. 25 min. 1 uur 15 min. 1 uur 15 min.

(1) aanbevolen voor incidenteel gebruik, met een wallbox laad je thuis sneller en veiliger
(2) maximaal vermogen en oplaadtijd op basis van gematigde weersomstandigheden (20 °C). De daadwerkelijke oplaadtijd en bijgeladen actieradius is afhankelijk van temperatuur, vermogen van het laadpunt, rijstijl en laadstatus van de batterij.

batterij en actieradius

kabels en laders

kosten en onderhoud

leven met een elektrische auto

wat betekenen deze woorden?

AC-opladen

Je wallbox thuis en het openbare laadpunt in de straat werken op wisselstroom.

Opladen met wisselstroom gebeurt op ‘lagere’ vermogens. De elektrische auto’s van Renault kunnen AC laden op een maximaal vermogen van 22kW .

DC-opladen

DC is gelijkstroom en daarmee kan een elektrische auto sneller geladen worden op hoge vermogens.

De snelladers langs de snelweg laden op een vermogen van minimaal 50 kW. In verband met het hoge laadvermogen zit de laadkabel vast aan het laadpunt.

bruikbare capaciteit

Hoeveelheid energie in een batterij die door de auto kan worden gebruikt. Waarde uitgedrukt in kilowattuur (kWh).

E-Tech

Volledig elektrisch, hybride of plug-in
hybride technologie ontwikkeld door Renault.

remmen met energieterugwinning

Systeem dat energie terugwint bij het remmen en helpt om de actieradius van de auto te vergroten. Wanneer de auto vertraagt, wordt een deel van de kinetische energie omgezet in elektriciteit. De batterij wordt opgeladen wanneer de bestuurder zijn of haar voet van het gaspedaal haalt of het rempedaal zacht indrukt.

Noodlaadkabel voor incidenteel gebruik

Met de noodlaadkabel voor incidenteel gebruik, is het mogelijk om je auto aan te sluiten op een regulier geaard stopcontact indien je geen andere laadmogelijkheden hebt. Het laadvermogen is dan 2,3 kW.

kW

Afkorting van kilowatt. Meeteenheid voor vermogen waarmee de capaciteit van een automotor wordt gemeten (bij een elektrische óf een verbrandingsmotor). Met kilowatts wordt ook het vermogen van wisselstroom (AC) en gelijkstroom (DC) gemeten.

kWh

Afkorting van kilowattuur. Een eenheid voor energie die aangeeft wat de energiecapaciteit is die een batterij aan de motor kan leveren tijdens één uur gebruik. 

De totale capaciteit van een batterij wordt ook aangeduid in kWh.

Mode 2 laden

Voor thuisgebruik. De noodlaadkabel voor incidenteel gebruik op een gewoon stopcontact is een mode 2 laadkabel. Deze kabel heeft een vaste stroombegrenzer voor de veiligheid.

Mode 3 laden

De standaard Mennekes laadkabel is een Type 2 Mode 3 laadkabel voor gecontroleerd laden, waarbij communicatie plaatsvindt tussen de auto en het laadpunt voordat het laden begint.

wallbox

Privélaadpunt bij je thuis of op het werk. Deze biedt een groter vermogen dan een regulier stopcontact en maakt het mogelijk om sneller en veilig te laden. Het is belangrijk om je laadpunt thuis door een erkend vakman te laten installeren