Het voelt net als rijden in een elektrische auto
Het enige verschil in de E-Tech-technologie bij de hybride en Plug-in hybride auto zit hem in de batterijgrootte. De Plug-in hybride auto heeft een batterij van 9,8 kWh en een hybride auto heeft er een van 1,2 kWh.
Dankzij deze grotere accu kun je in de Plug-in hybride auto meer energie opslaan. Zo kun je in de volledig elektrische modus grotere afstanden afleggen. Om de batterij goed opgeladen te houden, worden Plug-in hybride auto's uitgerust met de E-Save-functie.
Extra grote actieradius
Plug-in hybride auto's hebben een extra grote actieradius, zodat je langere stukken kunt rijden.
Dit is mogelijk dankzij E-Tech-technologie, 2 elektrische motoren en de batterij. Daarnaast is de auto natuurlijk ook nog voorzien van een benzinemotor.
De batterij van 9,8 kWh van Plug-in hybride auto's is sowieso groter dan de batterij van 1,2 kWh van hybride auto's. Ook dat vergroot jouw actieradius. En hoe het zit met de snelheid? Met een Plug-in hybride auto kun je in de volledig elektrische modus tot wel 135 km/u rijden op een totale afstand van 50 km (WLTP*).
De auto start elektrisch op. Maar het is niet mogelijk om zonder benzine in een Plug-in hybride auto te rijden. De benzinemotor moet beschikken over benzine om de auto te kunnen aandrijven.
Je kunt op 2 manieren rijden in Plug-in hybride auto's. Met de 2 elektrische motoren, de verbrandingsmotor en de elektrische batterij kun je in volledig elektrische modus rijden óf gebruikmaken van de hybride rij-modus.
De elektrische motor wordt alleen tijdens het opstarten gebruikt en de motor schakelt over naar de hybride rij-modus als dit op basis van de rijomstandigheden nodig is. Met de schakelaar kun je altijd ook zelf je favoriete rijmodus kiezen.
Het E-Tech-aandrijfsysteem is ontwikkeld en gepatenteerd door Renault. Renault heeft de technologie ontwikkeld op basis van de lange ervaring met elektrische auto's.
De motor van 1.6 liter uit de nieuwe generatie is verbeterd en uitgebreid met 2 elektrische motoren en een innovatieve versnellingsbak zonder koppeling.
Deze combinatie is ontwikkeld met het doel om optimaal en vloeiend te kunnen schakelen, zodat uiteindelijk minder energie wordt verbruikt en het rijden ook prettiger wordt.
Ontdek onze E-TECH Plug-in-technologie