Een combinatie van een benzinemotor en 2 elektrische motoren
De hybride auto's van Renault beschikken over een benzinemotor van 1.6 liter, 2 elektrische motoren (een dynamo en een tractiemotor) en een batterij van 200 V.
Voor E-Tech is gebruikgemaakt van de expertise met elektrische technologie om op die manier een reeks semi-elektrisch aangedreven auto's te ontwikkelen.
Alle voordelen van elektrisch rijden zonder stekker
Hybride E-Tech-auto's worden voorzien van een batterij die zichzelf oplaadt aan de hand van kinetische energie. Tijdens het vertragen en afremmen slaat de elektrische motor de energie die vrijkomt automatisch op in de batterij. In sommige gevallen genereert de benzinemotor ook energie om de batterij mee aan te drijven.
De hybride auto's van Renault starten en rijden de eerste kilometers 100% elektrisch. De auto schakelt na enkele kilometers automatisch over naar de benzinemotor (of eerder, als dit nodig is).
Je kunt in hybride auto's met dit gecombineerde aandrijfsysteem (benzine en elektriciteit) tot wel 80% van de tijd elektrisch rijden. Daar komt bij dat met de E-Tech-technologie meer energie wordt teruggewonnen dan bij de meeste hybride auto's.
Hybride auto's zijn in feite elektrische auto's, waarbij de ondersteuning van een verbrandingsmotor kan worden ingezet. Dit betekent dat de auto elektrisch wordt gestart en dat de eerste paar kilometers ook volledig elektrisch worden gereden. Als de batterij niet genoeg vermogen meer heeft, springt de verbrandingsmotor bij en profiteer je van een volledig hybride aandrijving. Hierbij worden alle motoren tegelijk gebruikt.
Ontdek de hybride E-TECH-technologie van Renault
Al je vragen over hybride auto's