Om aan de slag te gaan met je openR link multimediasysteem heb je het volgende nodig:
Volg de stappen om het openR link multimediasysteem in te stellen en ontdek alle beschikbare services en functies.
Met My Renault heb je toegang tot allerlei services en kun je je auto beheren en verbinden. Denk bijvoorbeeld aan op afstand je dashboard, contracten en garanties raadplegen, de onderhoudsbeurt volgen en een servicebeurt inplannen. Profiteer van de beschikbare connected services: geolocatie, laden op afstand, routeplanner en contact houden met je dealer of een Renault-expert.
Een My Renault-account aanmaken
Stap 1: download de My Renault-app via Google Play of de App Store.
Stap 2: maak je gepersonaliseerde omgeving aan. Ga naar het My Renault-portaal of je My Renault-app en voer je e-mailadres in om in te loggen of een nieuw account aan te maken.
Zodra je je auto krijgt, kun je deze synchroniseren met je My Renault-account om je connected services op afstand te gebruiken. Volg deze link voor meer informatie over synchronisatie met My Renault.
Geniet van een connected ervaring met ingebouwde Google-functies.* Verbind je auto met een Google-account om het volledige potentieel van Google Maps, Google Assistent en Google Play te benutten.
Een Google-account aanmaken
Stap 1: ga op je smartphone of computer naar www.google.com/accounts.
Stap 2: maak je Google-account aan door je e-mailadres in te voeren.
Zodra je je auto krijgt, kun je je Google-accountgegevens invoeren in openR link om te genieten van een complete ervaring in de auto met Google.
*Google, Google Play, Google Maps, Maps, Waze en andere merken zijn handelsmerken van Google LLC.
Tijdens de eerste configuratie wordt je gevraagd om je gegevens met zowel Renault als Google te delen. Als je accepteert, geef je toestemming voor bijvoorbeeld het delen van je geolocatiegegevens om Google Maps te gebruiken of om je auto vanaf je smartphone te vinden.
Met hulp van je dealer koppel je je My Renault- enGoogle-accounts aan het openR link-systeem en krijg je een unieke rijbeleving die speciaal aan jou is aangepast. Volg simpelweg de stappen van je multimediasysteem.
Om apps te gebruiken die je hebt gedownload via Google Play naar het openR link-systeem, is een speciale verbinding vereist. Activeer de internetverbinding die van toepassing is op je Renault, afhankelijk van het model en de productiedatum.

Afhankelijk van het model en de productiedatum, en of je auto is uitgerust met het "advanced connectivitypakket", kun je het inbegrepen internetpakket als volgt activeren: klik op de knop "Internet in de auto" op de startpagina van de My Renault-app.

Bij alle auto’s met het openR link multimediasysteem met ingebouwde Google-services kun je de verbinding van je telefoon delen met je Renault.
Om dit te doen ga je naar de instellingen van je smartphone. Selecteer vervolgens persoonlijke hotspot en ga akkoord met de voorwaarden. Schakel het openR link-systeem in je auto in en schakel de wifi in.
My Renault is ontworpen om jou het leven gemakkelijker te maken. Zonder een persoonlijk profiel kun je niet de gegevens van je auto in realtime bekijken.
Het aanmaken van een My Renault-account is ook een vereiste voor het gebruik van je services op afstand.
Als er geen Google-account aan je openR link-systeem is gekoppeld, heb je geen toegang tot apps van Google Play.
We raden je aan om in elk gebruikersprofiel een Google-account in te stellen om de ervaring te personaliseren.
Wanneer je een Google-account wordt er automatisch een Gmail-e-mailadres aangemaakt. Als je echter liever een ander e-mailadres dan Gmail gebruikt om in te loggen, dan kun je dit aan je account koppelen. Je kunt het ook gebruiken om je wachtwoord op te vragen, meldingen te ontvangen, enzovoort.
Als je je accounts niet aan je openR link-systeem kunt koppelen, neem dan contact op met je expert bij Renault via XXX.
Je kunt je accounts op elk moment wijzigen. Ga hiervoor naar je profiel en verwijder de bestaande accounts. Vervang deze vervolgens door het nieuwe account door de stappen in de configuratiewizard te volgen.
Nee, zodra het internet in je auto geactiveerd is, kunnen alle gebruikersprofielen hier gebruik van maken.
Neem telefonisch contact op met onze klantenservice tussen 10:00 en 12:00, 13:00 en 16:00 of op elk moment via ons contactformulier.