Je kunt je telefoon via Bluetooth® aan EASY LINK koppelen voor de volgende zaken:
Zorg ervoor dat je mobiel is bijgewerkt naar de meest recente softwareversie.
Check of je jouw mobiel met EASY LINK kunt koppelen.
Houd deze zaken bij de hand, als je je telefoon wilt koppelen:
Let op: enkele keren per jaar test Renault een groot aantal telefoons om er zeker van te zijn dat ze compatibel zijn met de verschillende functies in de auto. Het kan zijn dat jouw telefoon nog niet is getest door onze teams en dat sommige functies mogelijk niet op alle telefoonmodellen beschikbaar zijn.
Stap 1: zorg ervoor dat je telefoon correct is gekoppeld aan EASY LINK en dat de mediafunctie is ingeschakeld (het mediapictogram wordt in het wit gemarkeerd).
Let op: als je problemen hebt met het koppelen van je telefoon, lees dan de veelgestelde vraag 'Ik kan mijn telefoon niet koppelen met EASY LINK'.
Stap 2: als je telefoon is gekoppeld aan EASY LINK, ga je naar het multimediamenu en klik je op'Media'. Kies de Bluetooth®-audiobron en selecteer muziek op je telefoon.
Let op: op sommige telefoons wordt de mediafunctie pas actief als er ten minste één muziekbestand op de telefoon staat. Controleer of er ten minste één nummer in het telefoongeheugen is opgeslagen.
Je telefoon kan met EASY LINK worden gekoppeld via Bluetooth®. Druk hiervoor op de telefoonwidget of, als er al een andere telefoon is verbonden, druk je op de telefoonsnelkoppeling boven in het scherm.
Als je je telefoon aan het EASY LINK-systeem wilt koppelen, volg je de onderstaande stappen:
Vanaf je telefoon:
Vanuit het hoofdmenu van EASY LINK:
Let op: er kunnen tot 6 telefoons worden opgeslagen in het multimediasysteem.
Als je het synchroniseren van contactpersonen niet hebt goedgekeurd, kun je dit ook in een later stadium nog doen. Selecteer in het Bluetooth®-menu van je telefoon de optie 'RENAULT' en selecteer vervolgens 'Contactpersonen synchroniseren'.
Stap 1: controleer of je telefoon correct is gekoppeld aan het EASY LINK-systeem.
Let op: als je problemen ervaart met het koppelen van je telefoon, zie je de veelgestelde vraag 'Hoe koppel ik mijn telefoon aan EASY LINK?'.
Stap 2: als je wilt bellen, ga je naar het telefoonmenu en druk je op 'Contacten'. Je contactpersonen worden automatisch geïmporteerd naar het EASY LINK-scherm. Selecteer de contactpersoon die je wilt bellen en druk op het nummer om te bellen.
Bellen kan op de volgende manieren:
Als je een oproep wilt beantwoorden, kun je opnemen door op de groene knop boven in het scherm te tikken.
Je kunt ook ophangen/opnemen door op de knop op het stuur te drukken.
Stap 1: als je problemen ervaart met het koppelen van je telefoon aan EASY LINK, lees je de veelgestelde vraag 'Hoe koppel ik mijn telefoon aan EASY LINK?'.
Stap 2: als het koppelproces nog altijd niet werkt, test je de compatibiliteit van je telefoon online.
Voor het uitvoeren van een test moet je van de volgende zaken op de hoogte zijn:
Op de verificatiepagina voor compatibiliteit wordt uitgelegd hoe je deze informatie vindt.
Stap 3: als de online compatibiliteitstest geen positief resultaat oplevert of als je jouw versie niet vindt in de lijst:
Voor het inschakelen van Android Auto™-spraakherkenning: OK Google, heb je verschillende opties:
Methode 1: houd de push-to-talkknop op het stuur ingedrukt tot je een pieptoon hoort.
Methode 2: tik op het microfoonpictogram in de rechterbovenhoek van het scherm als je Android Auto™ gebruikt. Je hoort dan een pieptoon.
Methode 3: zeg 'Ok Google'. Android Auto™ laat dan een pieptoon horen.
Met de OK Google-spraakopdracht kun je bepaalde toepassingen met je stem bedienen. Zo kun je bijvoorbeeld iemand bellen, luisteren naar muziek, sms-berichten verzenden en erop reageren, Maps gebruiken, een reisschema opvragen, herinneringen aanmaken en nog veel meer.
Bijvoorbeeld: "Bel naam contactpersoon", "Stuur een bericht naar 'naam contactpersoon'", "Maak een route naar 'adres'", etc.
Android Auto™ wordt geleverd met vier systeemeigen toepassingen:
Via de Google Play Store kun je aanvullende toepassingen installeren die compatibel zijn met Android Auto™, zoals Waze, WhatsApp, Spotify en Deezer.
Bekijk de lijst met compatibele toepassingen hier.
Let op: alleen toepassingen die door Google zijn gecertificeerd en die naar je smartphone kunnen worden gedownload, mogen tijdens het rijden via Android Auto™ worden gebruikt.
Om te beginnen zorg je ervoor dat je je ergens bevindt waar je CarPlay kunt openen.
Volg de onderstaande stappen om je iPhone te koppelen aan Apple CarPlay™:
Let op: Apple raadt het gebruik van een gecertificeerde kabel aan om problemen te voorkomen.
Let op: je kunt de iPhone gewoon blijven gebruiken wanneer deze met de USB-kabel is verbonden.
Als wifi en Bluetooth zijn uitgeschakeld, wordt op de iPhone aangeboden om deze in te schakelen, of krijg je de melding dat een USB-kabel moet worden aangesloten. Apple CarPlay™ werkt echter alleen met de USB-kabel. Druk dus op 'Alleen USB' op je iPhone
Als je Apple CarPlay™ wilt gebruiken, moet je beschikken over een iPhone 5 of nieuwer, met iOS 7.1 of hoger.
Let op: om er zeker van te zijn dat je smartphone compatibel blijft met Apple CarPlay™, raden we aan alle beschikbare software-updates te installeren.
Om feet als afstandsmeting voor Turn by Turn mogelijk te maken, heeft u een EASY LINK-multimediasysteem met softwareversie 283C34671R of nieuwer nodig. Met een 10-inch cluster of een 7-inch of 4.2-inch cluster met softwarecompatibel vanaf maart 2020.
De My Renault-toepassing synchroniseren met mijn auto
Met Google adressen zoeken
Voor de update heb je een USB-stick (FAT 32-indeling) nodig met minimaal 16 GB vrije ruimte.
Houd de motor draaiende, maar zorg ervoor dat de auto is geparkeerd. Het proces kan tot 25 minuten duren.
Als je gebruik wilt maken van de verbonden services in de My Renault-app, moet je beschikken over een smartphone met een van de volgende softwareversies:
Ja, je kunt meerdere auto's toevoegen aan één My Renault-account.
Ga als volgt te werk:
Let op: indien nodig kun je de veelgestelde vraag 'Hoe voeg ik mijn auto toe aan mijn My Renault-account?' raadplegen in hetzelfde helpgedeelte.
Je moet je My Renault-toepassing synchroniseren met je auto om gebruik te kunnen maken van de verbonden functies van de My Renault-toepassing.
Als je je My Renault-toepassing wilt synchroniseren met je auto, volg je de onderstaande stappen:
Let op: voor meer informatie zie je de veelgestelde vraag 'Hoe maak ik een account in de My Renault-toepassing?' in hetzelfde helpgedeelte.
Let op: als de melding verdwijnt voordat je de code hebt ingevoerd, kun je de code terugvinden via het kleine post-itpictogram boven in het scherm.
Als je de melding met de code echter niet ziet op het centrale scherm in de auto, wacht je vijf minuten en start je de synchronisatie met de My Renault-toepassing opnieuw op.
Let op: als er echter niet wordt voldaan aan de vereisten voor synchroniseren, volg je onze stappen in de My Renault-toepassing. Als je je services pas hebt geactiveerd in de auto, wacht je enkele uren voordat je je My Renault-account synchroniseert met het voertuig.
Enkele mogelijke redenen:
Als je gebruik wilt maken van de services in de My Renault-toepassing, moeten deze services op voorhand worden geactiveerd in je auto.
Volg de onderstaande stappen om de services in je auto te activeren:
Als je de services vanuit de My Renault-toepassing wilt gebruiken, moet je je My Renault-toepassing ook synchroniseren met je auto.
Je auto synchroniseren met de My Renault-toepassing:
Het VIN is het voertuigidentificatienummer. Dit nummer bestaat uit 17 tekens.
Het is terug te vinden in het autoregistratiecertificaat (sectie E) of in de linkerbenedenhoek van je voorruit.
Je hebt het VIN nodig om een auto toe te kunnen voegen aan je account.
Je kunt het e-mailadres dat aan je account is gekoppeld, wijzigen door de onderstaande stappen te volgen:
Als je je bestemming vanuit de MY Renault-toepassing naar je auto wilt sturen, volg je de onderstaande stappen:
Je kunt via de MY Renault-toepassing een Renault-dealer zoeken:
Controleer om te beginnen of je voertuig is verbonden en of er gegevens worden gedeeld.
Als je je auto wilt verkopen, volg je de onderstaande stappen:
Let op: bekijk de veelgestelde vraag 'Hoe verwijder ik mijn auto uit de MY Renault-toepassing?' in hetzelfde helpgedeelte.
Als je je auto uit de MY Renault-toepassing wilt verwijderen, volg je de onderstaande stappen:
Let op: als je meerdere voertuigen in je MY Renault-account hebt staan, kies je het voertuig dat je wilt verwijderen.
Hulppagina
Verbonden Z.E.-services
Ontdek de antwoorden op al je vragen over verbonden Z.E.- services.
Als je het opladen van je Renault ZOE wilt inplannen via het EASY LINK-scherm, volg je de onderstaande stappen
Let op:
Als je de airconditioning voor je auto wilt instellen via EASY LINK, volg je de onderstaande stappen:
Als dit niet werkt, controleer je het volgende:
Let op: direct opladen is niet mogelijk wanneer er een planning wordt gebruikt.
Als je de airconditioning wilt inschakelen vanuit de mobiele My Renault-app, klik je op de knop onder de actieradius van de auto en de accustatus
Om het gebruik van de airconditioning in te plannen, klik je op het tabblad 'Comfort' om de opties voor inplannen te openen.
Als dit niet werkt, controleer je het volgende:
Als je toegang wilt krijgen tot de verbonden Z.E.- services, moet je de volgende procedure volgen vanaf een smartphone:
Nee. Je moet een account aanmaken via de My Renault-app om deze verbonden Z.E.-services te kunnen gebruiken.
In de My Renault-app kun je een route voorbereiden door de laadpunten te zoeken die tijdens de rit het meest geschikt zijn voor jouw auto.
Als je de ritgegevens invoert (accuniveau, aantal passagiers, aantal koffers, etc.), krijg je een geschatte route waarbij je rit en de laadtijden worden gesimuleerd.
Omdat deze rit een schatting is, kunnen we niet garanderen dat de laadpunten op de bestemming ook daadwerkelijk beschikbaar zullen zijn.
Het delen van data via Car Connect
Car Connect is een applicatie ontwikkeld door Groupe Renault om gegevens van jouw voertuig naar de servers van Renault te uploaden.
Deze gegevens bevatten geen persoonlijke informatie en stellen ons niet in staat om jouw voertuig te identificeren.
Ze worden door Groupe Renault gedeeld met haar partners voor statistische doeleinden om jouw algehele mobiliteitservaring en de producten en diensten van Groupe Renault te verbeteren.
Je bent vrij om het delen van gegevens te deactiveren vanuit de R-Link 2 multimedia-interface.
Neem contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 0800-0303 of via het contact formulier.
De gegevens afkomstig van jouw verbonden voertuig en over jouw rechten zijn beschikbaar op onze pagina over bescherming van persoonsgegeven.
Onze instructieboekjes raadplegen
Meer weten?
Deze website maakt gebruik van functionele, analytische, marketing en social media cookies. Ook maken wij gebruik van tracking cookies en vergelijkbare technieken. Cookies kunnen ook door derden worden geplaatst. Voor tracking cookies en vergelijkbare technieken is jouw toestemming nodig. Als je op akkoord klikt, ga je akkoord met bovenstaande. Je kan je voorkeuren ook wijzigen of meer lezen over de cookies onder ‘Beheer cookies’.