Wanneer vindt de activatie plaats?
Vóór aflevering van de auto
Nadat een activatieverzoek is ingediend, kan het even duren voordat de services zijn geactiveerd.
Om meteen over connectiviteit te beschikken zodra je je auto ophaalt, kun je het distributienetwerk van Renault vragen om de Connected Services al vóór aflevering van je auto te activeren.
Na aflevering van de auto
Je kunt de Connected Services zelf via het scherm in je auto activeren door te drukken op:
• 'activeer mijn services' voor auto's die zijn uitgerust met R-LINK Evolution,
• 'verbinden' voor auto's die zijn uitgerust met R-LINK 2,
• 'verbinding' voor auto's die zijn uitgerust met EASY LINK.
Raadpleeg de bijgeleverde documenten (inclusief bestelformulier) bij je auto om te zien over welke verbinding je beschikt.
Let op: voor sommige Connected Services die specifiek zijn bedoeld voor elektrische voertuigen (Services Z.E.) kan een activatiecode nodig zijn. Deze code wordt bij de aflevering van je auto verstrekt.
Wat zijn de gevolgen van deze activatie?
Wanneer je de connectiviteit van je auto activeert, worden je voertuig- en locatiegegevens verwerkt zodat je:
• volledig gebruik kunt maken van de Connected Services; en
• het abonnement op je services kunt beheren of aanvullende services kunt aanschaffen.
Is je auto eenmaal geactiveerd, dan kun je:
• het delen van je voertuig- en locatiegegevens beheren;
• je smartphone aan je auto koppelen met de MY Renault-app en gebruikmaken van de services op afstand.
Hoe kun je het delen van je voertuiggegevens onderbreken?
Multimediasysteem en gegevensdeling
Je kunt het delen van je voertuiggegevens steeds wanneer je de auto start of op elk gewenst moment direct via je scherm onderbreken:
Raadpleeg de bijgeleverde documenten (inclusief bestelformulier) bij je auto om te zien over welke verbinding je beschikt.
Beschikt je auto niet over een multimediascherm?
Neem dan contact op met de afdeling Customer Relations van Renault en vraag om het delen van je gegevens te onderbreken.
Je kunt dan gebruikmaken van telefonische assistentie en de beschikbaarheid van methodes voor onderbreking. Contact opnemen en meer informatie over je beschikbare services.
Informatie over onderbreking gegevens delen
Onderbreking van het delen van je voertuig- en locatiegegevens kan van invloed zijn op de werking van je Connected Services.
Om volledig te kunnen profiteren van je Connected Services is het belangrijk dat je het delen van gegevens toestaat. Het delen van je voertuig- en locatiegegevens wordt in de volgende gevallen niet onderbroken:
Bepaalde services waarop de beheerder van de auto is geabonneerd, staan niet toe dat het delen van gegevens wordt onderbroken. Om je rechten uit te oefenen of het delen van je gegevens te beheren, adviseren we je om contact op te nemen met de beheerder van je auto.
Hoewel we je privacy zoveel mogelijk waarborgen, herinneren we je eraan dat het je eigen verantwoordelijkheid is om andere gebruikers of kopers van de auto te informeren over de voorwaarden waaronder Renault hun gegevens verwerkt. Meer informatie over de verwerking van je persoonsgegevens:
Connected Services
Updates en hulp