Renault Rent
Veelgestelde vragen
Wanneer kan ik een auto huren bij Renault Rent?
Iedereen van 18 jaar en ouder met een geldig rijbewijs B kan bij Renault Rent een auto huren. In sommige situaties (bijvoorbeeld bij betalingsachterstand, documentenfraude en/of het vermoeden van verkeerde bedoelingen) kan de Renault-dealer verhuur echter weigeren.
Moet ik mij identificeren als ik een auto kom huren?
Als je bij Renault Rent een auto huurt, vragen wij om twee geldige legitimatiebewijzen: je rijbewijs en je paspoort/Europese identiteitskaart. Alle persoonlijke informatie wordt binnen de Renault Rent-organisatie vertrouwelijk behandeld en niet doorgespeeld aan derden.
Hoe is de huurauto verzekerd?
Alle Renault Rent-auto’s zijn WA/Casco (allrisk) verzekerd, inclusief inzittendenverzekering. Het standaard eigen risico voor de huurder bedraagt € 500,-. Voor slechts € 5,- per dag of € 100,- per maand is dit eigen risico te verlagen naar € 150,- voor personenauto’s en naar € 250,- voor bedrijfsauto’s.
Mag ik met mijn huurauto naar het buitenland?
Ja, je kunt zonder problemen met een Renault Rent-auto naar het buitenland. Wel stelt de Renault Rent-dealer het op prijs om hier voortijdig van op de hoogte gesteld te worden. Alle Renault Rent-auto’s zijn verzekerd met een groene kaart die ook geldig is in het buitenland. Bij autopech in het buitenland kun je tevens aanspraak maken op assistentie van Renault Route Service.
Mogen ook anderen dan ik in de huurauto rijden?
Iedereen van 18 jaar of ouder met een geldig rijbewijs B mag een Renault Rent-auto besturen. Als er sprake is van meerdere bestuurders per huurtermijn, zijn hier geen extra kosten aan verbonden. Wel dien je voor aanvang van de huurtermijn een kopie van het rijbewijs B van eventuele meerdere bestuurders aan de Renault Rent-medewerker te overhandigen. Houd je er echter rekening mee dat de huuraanvrager altijd eindverantwoordelijk is.
Wat als de gereserveerde auto bij aanvang van de huurtermijn niet beschikbaar is?
Alle Renault Rent-dealers zijn serviceverlenende bedrijven. Daarom kan het incidenteel voorkomen dat de gereserveerde huurauto bij aanvang van de huurtermijn is ingezet als bijvoorbeeld vervangend vervoer. In zulke gevallen zal de Renault Rent-dealer zijn uiterste best doen een geschikte vervanging te vinden voor jouw reservering, binnen de afgesproken modelklasse.
Wat moet ik doen bij autopech?
Alle Renault Rent-auto’s zijn maximaal 18 maanden oud en voldoen aan de strenge onderhoudseisen van Renault. Heb je tijdens de huurtermijn onverhoopt toch een technisch probleem, dan kun je kosteloos gebruikmaken van de Renault Route Service-ondersteuning. In het dashboardkastje of op de sticker op de zijruit van de huurauto vind je de contactgegevens van deze dienst. Renault Route Service geldt in heel West-Europa; de dienst dekt de kosten van een vervangende auto, repatriëring of hotelkosten in het buitenland.
Wat moet ik doen in geval van schade?
Neem bij een aanrijding en/of schade aan de Renault Rent-auto altijd contact op met de desbetreffende Renault Rent-dealer. Deze zal je aanwijzingen geven en de verdere procedure uitleggen. Vergeet niet om na een aanrijding het schadeformulier in te vullen. Een exemplaar van dit formulier ligt in het dashboardkastje van de Renault Rent-auto.
Wat gebeurt er als ik een bekeuring krijg?
Alle Renault Rent-auto’s staan geregistreerd op naam van de desbetreffende Renault Rent-dealer. De gevolgen van eventuele verkeersovertredingen (boetes e.d.) worden door het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) ten laste gelegd van de dealer. De Renault Rent-dealer zal vervolgens contact opnemen met de overtreder en de tenlastelegging doorgeven aan de eindverantwoordelijke huuraanvrager.
Waar kan ik mijn Renault Rent-auto inleveren aan het einde van de huurtermijn?
Alle Renault Rent-voertuigen moeten worden teruggebracht bij de Renault Rent-dealer waar ze bij aanvang van de huur.
Andere veelgestelde vragen:
Staat je vraag er niet bij?
Neem dan contact op met je Renault-dealer of met onze afdeling Klant Relaties. Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 17:00 uur op het gratis telefoonnummer 0800-0303. Of neem contact met ons op via een van onze contactformulieren.