E-Tech Plug-in: bijna 100% elektrisch
Plug-in hybride auto's moeten worden opgeladen via een stekker. Dit is bij volledig hybride auto's niet het geval. Die hebben geen stekker.
De Plug-in hybride auto's hebben een batterij met een hogere capaciteit die ook nog kan worden opgeladen door regeneratief remmen. Om echter volledig van alle eigenschappen te kunnen profiteren, moeten ze worden opgeladen via een stekker. Net als bij 100% elektrische auto's.
Door bovenstaande technologieën kun je in een Plug-in Hybrid ook lange afstanden afleggen in de volledig elektrische modus. Daarnaast profiteer je van vele verschillende rijmodi, zoals de SPORT-modus. Deze is terug te vinden bij de MULTI-SENSE-instellingen.
Een batterij met een geweldige actieradius
Plug-in hybride modellen van Renault zijn voorzien van een batterij van 9,8 kWh (400 V) met een actieradius van tot wel 50 km (WLTP). Gereden in de volledig elektrische modus.
Door de 2 elektrische motoren te combineren met een verbrandingsmotor kunnen deze modellen volledig elektrisch starten. Hier komt de verbrandingsmotor niet aan te pas.
Dankzij de E-Tech-technologie wordt het elektriciteitsverbruik van je auto zo veel mogelijk beperkt tijdens het remmen, vertragen en opladen.
Wanneer de auto vertraagt, werkt de elektrische motor als generator. De energie die vrijkomt bij het vertragen, wordt teruggewonnen en gebruikt om de batterij op te laden. Bij daadwerkelijk remmen, slaat de elektrische motor de overgebleven energie op in de batterij.
Plug-in hybride auto's kunnen ook aangesloten worden op een laadpaal. Zo wordt de batterij sneller opgeladen dan tijdens het regeneratief remmen en vertragen. In dit geval verloopt dit hetzelfde als bij een elektrische auto.
Ja, je kunt in je Plug-in hybride Renault rijden als de batterij niet is opgeladen. Hoewel het eigenlijk een elektrische auto is die wordt ondersteund door een verbrandingsmotor, is er altijd wel enige energie opgeslagen in de batterij, omdat de batterij vanzelf weer wordt opgeladen.
Ontdek onze E-TECH Plug-in-technologie