Bespaar tot wel 40% op brandstof met het full hybrid E-Tech-aandrijfsysteem. Rijd in de stad tot wel 80%** van de tijd in de elektrische modus. De batterij wordt steeds opgeladen als je vertraagt of remt, dus heb je geen laadstation nodig.
Het 12 V elektrisch systeem ondersteunt de benzinemotor tijdens het optrekken en versnellen. Je rijbeleving wordt hierdoor nog flexibeler en dynamischer, en bovendien neemt je brandstofverbruik af.
voor een full hybrid E-Tech aandrijving vergeleken met een mild hybride automatische aandrijving, volgens het WLTC City-protocol / Bron: UTAC en IDIADA / September 2022.
afhankelijk van het laadniveau van je batterij en de rijstijl/bron: Renault intern 2022.
Kies voor de full hybrid E-Tech: de zuinigste motor in zijn klasse. Of voor de mild hybrid: comfortabel brandstof besparen.
full hybrid E-Tech 200 pk | mild hybrid 160 pk | |
---|---|---|
technologie | 1 accu + 2 elektromotoren + 1 verbrandingsmotor |
1 x 12 V-accu + 1 verbrandingsmotor |
minder brandstofverbruik | tot 40% | tot 8% |
brandstofverbruik | 4,7 liter/100 km | 6,2 liter/100 km |
CO2-emissies | 107 g/km | 142 g/km |
Crit'Air-classificering | 1 | 1 |
energieterugwinning door te vertragen en te remmen | ja | ja |
versterking energieterugwinning | ja | nee |
elektronische ondersteuning voor brandstofmotor | ja | ja |
elektrisch rijden in de stad | tot 80%** van je ritten met energieterugwinning | nee |
voor een full hybrid E-Tech aandrijving vergeleken met een mild hybride automatische aandrijving, volgens het WLTC City-protocol / Bron: UTAC en IDIADA / September 2022.
afhankelijk van het laadniveau van je batterij en de rijstijl/bron: Renault intern 2022.
hybride op z'n best
***afhankelijk van het laadniveau van je batterij en de rijstijl/bron: Renault intern 2022.
voor een full hybrid E-Tech aandrijving vergeleken met een mild hybride automatische aandrijving, volgens het WLTC City-protocol / Bron: UTAC en IDIADA / September 2022.
technologie
Het full hybrid E-Tech aandrijfsysteem van de Renault Austral bestaat uit een nieuwe 1,2 liter turbomotor met drie cilinders en een nieuwe elektrische motor, een lithium-ionaccu en een slimme versnellingsbak met meerdere standen.
belangrijkste eigenschappen
De auto start automatisch in de elektrische aandrijving. Zo rijd je met volle kracht en met een soepele acceleratie weg vanaf je parkeerplek of bij het stoplicht. Door te remmen laadt de accu verder op tijdens je rit. En dankzij de vier regeneratiemodi kun je zelfs nog meer energie terugwinnen.
nieuwe generatie mild hybride
technologie
De 1,3 l turbomotor met directe injectie is uitgerust met een deeltjesfilter en een 12-Volt mild hybride systeem. Met een vermogen van 160 pk bestaat deze technologie uit een wisselstartsysteem dat is gekoppeld aan een lithium-ionaccu die energie opwekt als je vaart mindert.
belangrijkste eigenschappen
Vermindert de impact van het brandstofverbruik tijdens het starten en versnellen. Je kunt je brandstofverbruik en CO2-uitstoot verlagen terwijl je geniet van een heerlijk rijcomfort.