Met de Renault Symbioz kun je hybride rijden zonder je auto te hoeven opladen. Rijd in en rondom de stad tot 80% van de tijd in de elektrische modus*, bespaar tot 40% op brandstof en stoot minder CO₂ uit**.
* afhankelijk van het laadniveau van je batterij en de rijstijl/bron: Renault intern/2023.
**full hybrid E-Tech vergeleken met een mild hybrid automatische aandrijving, volgens het WLTP City-protocol/bron: UTAC en IDIADA/2024. In afwachting van certificering.
motor
145 pk
E-Tech full hybrid
tot
1.000 km
rijbereikE-Tech full hybrid 145 met een volle tank benzine, volgens WLTP-gegevens
vanaf
4,7 l/100 km
aan verbruikin WLTP-cyclus
tot
80 %
elektrisch rijden in de stadafhankelijk van het laadniveau van je batterij en de rijstijl/bron: Renault intern/2023
E-Tech full hybrid-technologie
De Renault Symbioz combineert een elektromotor met een zuinige verbrandingsmotor. Waar nodig werken deze afzonderlijk of vullen ze elkaar aan. Bij de automaat met verschillende standen krijgt elektrisch rijden altijd prioriteit.
remmen met energieterugwinning
De Renault Symbioz versnelt dynamisch en vermindert je brandstofverbruik en CO2-uitstoot. Met remmen met energieterugwinning wordt de batterij automatisch opgeladen als je remt of vaart mindert. Met het full hybrid E-Tech-aandrijfsysteem heb je geen stekker nodig om de batterij op te laden.
verbruik
In de stad rijd je in de Renault Symbioz 80% van de tijd elektrisch¹. Daarmee bespaar je maar liefst 40% op de brandstofkosten², met een gemiddeld verbruik van 4,7 liter/100 km.
1 afhankelijk van het laadniveau van je batterij en de rijstijl/bron: Renault intern/2023.
2 full hybrid E-Tech vergeleken met een mild hybrid automatische aandrijving, volgens het WLTP City-protocol/bron: UTAC en IDIADA/september 2022.
energielabel crit'air (to be localised)
Aan de Renault Symbioz full hybrid E-Tech is Crit'air label 1 toegekend. Hiermee mag je ook rijden tijdens perioden met verhoogde luchtverontreiniging, onderworpen aan strikte beperkingen. Dit certificaat bevestigt het uitstootniveau op basis van de Europese norm.