krachtige hybride
Met 200 pk biedt de krachtige, zuinige en zelfopladende full hybrid E-Tech-motor één van de beste prestatie/verbruik-verhoudingen op de markt:
1 Full hybrid E-Tech-aandrijfsysteem van 200 pk, met een volle benzinetank, volgens WLTP-gegevens.
2 Afhankelijk van het laadniveau van de batterij en de rijstijl / interne bron / 2023.
3 Interne bron van Renault volgens het WLTP-protocol voor rijden in de stad. Bron: UTAC & IDIADA / september 2022
200 pk
full hybrid E-Tech-motor
tot
1.100 km
rijbereikop de full hybrid E-Tech-versie, met een volwaardige benzinetank, volgens WLTP-gegevens
brandstofbesparingen tot
40 %
in vergelijking met een mild hybrid autoInterne bron van Renault volgens het WLTP-protocol voor rijden in de stad.
De full hybrid E-Tech-motor
De full hybrid E-Tech-motor met 200 pk* biedt een soepele en krachtige rijervaring. Je hebt de optie om volledig elektrisch te rijden, maar je kunt ook kiezen voor de hybride modus (elektrisch + verbranding) of alleen de verbrandingsmotor. Dankzij de slimme versnellingsbak schakelt de auto volledig automatisch. Het aandrijfsysteem bestaat uit:
* afhankelijk van het laadniveau van de batterij en de rijstel / interne bron van Renault / 2023
verbrandingsmotor en elektrische motor voor meer efficiëntie
De geavanceerde full hybrid E-Tech-motor is toonaangevend qua technologie en daarmee ook extreem efficiënt: met de Renault Rafale bereik je snelheden tot 130 km/u in volledig elektrische modus*, kun je tot wel 80% van je ritten in de stad op elektriciteit rijden, laad je de batterij op tijdens het rijden en beschik je over rijbereik tot 1.100 km**.
* afhankelijk van het laadniveau van de batterij en de rijstijl / interne bron / 2023
** full hybrid E-Tech-aandrijfsysteem met 200 pk, met een volle benzinetank, volgens WLTP-gegevens
lager brandstofverbruik
De full hybrid E-Tech-technologie beschikt naast de verbrandingsmotor over twee elektromotoren, waardoor de verbrandingsmotor minder wordt belast. Hierdoor kan je brandstofbesparing oplopen tot wel 40%* in vergelijking met een gelijkwaardige auto met alleen een verbrandingsmotor.
* voor een full hybrid E-Tech motorisatie in vergelijking met een mild hybrid motor, volgens het WLTP-protocol voor rijden in de stad / bron: UTAC & IDIADA / September 2022
minder uitstoot
De full hybrid E-Tech-technologie geeft het gebruik van de elektrische motor prioriteit, wat de Renault Rafale helpt om de CO2-emissies en het brandstofverbruik aanzienlijk te verminderen.
Crit’Air 1-sticker
Met de full hybrid E-Tech-motor komt de Renault Rafale in aanmerking voor de Crit'Air 1-sticker. Hiermee heb je toegang tot de lage-emissiezones zoals bepaald door de Europese norm.