HOE WERKT EEN ELEKTROMOTOR?

E-Tech electric - motor - Renault

elektrische technologie en motoronderdelen

Geen cilinders of zuigers en ook geen uitlaatgassen... de motor van een elektrische auto bestaat uit een aantal onderdelen die ontworpen zijn om elektriciteit om te zetten in mechanische energie.

De motor gebruikt stroom om een magnetisch veld op te wekken op het statische deel van de machine (stator). Als dit beweegt, dan zet het een roterend deel (rotor) in beweging en drijft zo de wielen van de auto aan.

Renault richt zich op Franse productie en expertise en heeft de afgelopen 10 jaar deze technologie aangepast aan de mobiliteitsuitdagingen van vandaag en morgen.

hoe werkt de motor van een Renault E-Tech electric

Hieronder kun je de onderdelen van een elektrische auto bekijken.

E-Tech electric - werking van de motor - Renault

aandrijfsystemen Renault E-Tech electric-technologie

Megane E-Tech electric – Renault

Het CMF-EV-platform van de Renault Megane E-Tech electric

Het nieuwe, revolutionaire CMF-EV-platform is uitgerust met een ultradunne batterij van 60 kWh en een compacte elektromotor van 160 kWh. Een volledig vlakke vloer, een zeer laag zwaartepunt, een geoptimaliseerde gewichtsverdeling en een langere wielbasis geven de auto een surplus aan wendbaarheid en binnenruimte.

E-Tech electric - voordelen - Renault

wat zijn de voordelen?

De Renault E-Tech electric staat voor innovatieve technologie voor een even unieke als intuïtieve rijervaring.

  • Tot wel 300 km WLTP (batterij van 40 kWh) of 470 km WLTP (batterij van 60 kWh)
  • Universele laadoplossingen: AC 7 kW, AC 22 kW, DC 130 kW
  • Warmtepomp en een nieuw, slim energieterugwinningssysteem om de algehele efficiëntie en daarmee het rijbereik te maximaliseren
  • Trekvermogen (900 kg geremd, 750 kg ongeremd) en draagvermogen dakkoffer (80 kg)
E-Tech electric - visie - Renault

De toekomstvisie van Renault

Renault werkt voortdurend aan de verdere verbetering van de prestaties van de elektromotoren. We willen nóg efficiëntere elektromotoren ontwikkelen om het verbruik te verlagen en daarmee de actieradius te verbeteren.

We zijn voorts van plan om de productie op onze Franse locaties in Douai en Cléon te intensiveren.

jouw vragen over elektromotoren

ontdek ook