• Skip to Main Content
  • Over Renault
    • Renault in Nederland
    • Renault Groep
    • Renault blog
    • Nieuws en persberichten
    • Werken bij Renault
    • WLTP
    • Autosport
    • Technolab
  • Zoek een dealer
  • Contact opnemen
  • Veelgestelde vragen
  • Actievoorwaarden
  • My Renault Bericht
Renault Nederland Renault Nederland Renault Nederland

Service elektrisch rijden: bekijk de veelgestelde vragen

  • Homepage
  • Modellen
    • Personenauto's
    • Elektrische auto's
    • Bedrijfswagens
    • Elektrisch rijden
    • Série Signature
    • Crossovers
    • Renault Insights
    • Renault samenstellen
    • Toekomstige modellen
    • Design en conceptcars
    • Prijslijsten en brochures
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Topoccasions
  • Acties en Financiering
    • Acties
    • Financiering
    • Private lease
    • Financial Lease
    • Operational Lease
    • FlexChoice
  • Zakelijk
    • Fleet
    • Bijtelling
    • Zakelijk elektrisch
    • Ombouw bedrijfswagens
    • Renault Pro+
  • Onderhoud en Service
    • Onderhoud en reparatie
    • Werkplaatsafspraak
    • All-in prijzen
    • Renault service
    • My Renault
    • Navigatie en Multimedia
    • Accessoires
    • Schadeherstel
    • Garantie en verzekeren
    • Instructieboekjes
  • Over Renault
    • Renault in Nederland
    • Renault Groep
    • Renault blog
    • Nieuws en persberichten
    • Werken bij Renault
    • WLTP
    • Autosport
    • Technolab
  • Zoek een dealer
  • Contact opnemen
  • Veelgestelde vragen
  • Actievoorwaarden
  • My Renault Bericht
Back
Alle modellen TWINGO CLIO CLIO R.S. CLIO Estate Nieuwe CAPTUR KADJAR MÉGANE Nieuwe MÉGANE R.S. MÉGANE Estate SCÉNIC Grand SCÉNIC TALISMAN TALISMAN Estate Nieuwe KOLEOS ESPACE TRAFIC Passenger MASTER Combi
Alle modellen ZOE TWIZY Nieuwe KANGOO Z.E.
Alle modellen KANGOO TRAFIC MASTER MASTER Open Transport TRAFIC Passenger MASTER Combi

Service elektrisch rijden

Veelgestelde vragen

In welk opzicht verschilt het onderhoud aan een elektrische auto van dat aan een auto met verbrandingsmotor?

De onderhoudscontracten voor brandstofauto's en elektrische auto's zijn identiek. Een elektrische auto is echter gemakkelijker en goedkoper te onderhouden dan een auto met verbrandingsmotor. Zo moet de olie van een auto met verbrandingsmotor regelmatig worden ververst om een goede smering en koeling van het motorblok te verzekeren. Eektromotoren in elektrische auto's hebben geen smering nodig. Dat gaat in mindere mate ook op voor remblokken, remschijven en remtrommels, die een aanzienlijk langere levensduur hebben.

 

Is hulp onderweg gratis?

Ja, als u in een Z.E.-auto rijdt is dat in de prijs inbegrepen. Uitgebreide hulp onderweg valt onder de garantie. Als de batterij onderweg leegraakt, heeft u recht op hulp onderweg zolang het huurcontract van de batterij loopt.

 

Zijn er speciale Z.E.-verzekeringscontracten beschikbaar?

Verreweg de meeste verzekeringsmaatschappijen bieden tegenwoordig speciale dekking voor elektrische auto's. Verzekeringscontracten voor Renault Z.E. zijn perfect geschikt voor uw elektrische auto en dekken met name schade aan de batterij.

 

Ik gebruikte My Z.E. Connect, maar dat werkt niet meer met mijn Renault ZOE. Waarom niet?

De services van My Z.E. Connect zijn een jaar lang gratis voor de Renault Zoe. Daarna moet u zich elk jaar aanmelden bij My Z.E. Online om gratis gebruik te maken van My Z.E. Connect.

 

Hoe kan ik overstappen van My Z.E. Connect naar My Z.E. Interactive?

Om My Z.E. Interactive te gebruiken, meld u zich eerst aan voor My Z.E. Online en neemt u een abonnement op My Z.E. Connect. My Z.E. Interactive is niet te gebruiken zonder abonnement op My Z.E.Connect (voor de Renault KANGOO Z.E.)

 

Kan ik alle apps van R-LINK in de Renault ZOE gebruiken?

Ja. Via My Renault heeft u een jaar lang toegang tot een pakket van gratis en betaalde apps. Na dat gratis jaarabonnement moet u uw aanmelding verlengen.

 

Kan ik de services van My Z.E. Connect en My Z.E. Interactive gebruiken zonder een account aan te maken?

Nee. Om gebruik te maken van deze services, is een account op My Z.E. Online een vereiste. 

 

Wat is connectiviteit?

Door u te abonneren op connectiviteit, is het mogelijk om online apps te gebruiken waarvoor een telecommunicatienetwerk nodig is. U vindt deze apps in de R-LINK Store.

 

Is de verlengde garantie ook van toepassing op de tractiebatterij?

De batterijgarantie is inbegrepen in de batterijhuur voor nieuwe en tweedehands auto's. Er is geen speciale garantieovereenkomst voor de tractiebatterij.

 

Kan ik het 'essential' Z.E.-contract afsluiten?

De aandrijflijn valt onder de basisgarantie en wordt 5 jaar lang gedekt. U hoeft daarom geen 'essential' Z.E.-garantieverlengingscontract voor de aandrijflijn af te sluiten (behalve voor de Renault TWIZY).

 


Of kijk eens bij

  • Actieradius
  • Opladen
  • Batterij

Staat je vraag er niet bij?

Neem dan contact op met je Renault-dealer of met onze afdeling Klant Relaties. Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 17:00 uur op het gratis telefoonnummer 0800-0303. Of neem contact met ons op via een van onze contactformulieren.

Hoe kunnen wij je verder helpen?
  • Veelgestelde vragen
  • Contact opnemen
  • Dealer vinden
  1. Renault
  2. Veelgestelde vragen
  3. Service elektrisch rijden: bekijk de veelgestelde vragen
Toggle Renault kopen menu Renault kopen
Personenauto's
Elektrische auto's
Bedrijfswagens
Occasions
Acties
Renault Zakelijk
Financieren
Toggle Renault rijden menu Renault rijden
My Renault
Onderhoud en service
Navigatie en multimedia
Garantie en verzekeren
Schadeherstel
Services elektrische auto's
Toggle Renault ontdekken menu Renault ontdekken
Renault in Nederland
Nieuws en persberichten
Nieuwsbrief
Renault Insights
Werken bij Renault
Autosport
Toggle Renault volgen menu Renault volgen
facebook
twitter
instagram
youtube
  • Verkoopvoorwaarden
  • Actievoorwaarden
  • Veelgestelde vragen
  • CO2-uitstoot
  • Cookiebeleid
  • Disclaimer

© Renault 2018