R-Link
Veelgestelde vragen
Wat is standaard inbegrepen bij mijn R-Link systeem?
Een Renault met R-LINK wordt afgeleverd met een laatste navigatiekaart-garantie. Gedurende de eerste 90 dagen ingaand na ingebruikname voertuig, kun je éénmalig een kaartupdate uitvoeren. Deze kaartupdate geldt alleen voor de regio/kaarten zoals die vanuit de fabriek zijn meegeleverd (Europa of Benelux).
Hoe maak ik een account voor de R-LINK Store?
Ga naar de R-Link Store en volg de aanmeldprocedure. Hierna ontvang je een bevestigingsmail. Volg de link in de e-mail om je account te bevestigen.
Hoe voeg ik mijn auto toe in de R-LINK store?
Nieuw account: Je kunt bij het aanmaken van je account met het chassisnummer van de auto en het serienummer van je R-LINK systeem, jouw auto toevoegen in de R-LINK Store.
Bestaand account : Inloggen > Mijn virtuele garage > Auto toevoegen. Zie verder de informatie hierboven.
Welke kaarten gebruikt R-Link?
De gebruikte kaarten zijn van TomTom.
Hoe en waar kan ik zien of er een nieuwe kaartupdate is?
Je kunt inloggen op de R-LINK Store en onder Updates vind je eventuele nieuwe versies. Tevens verschijnt er in de auto een melding in het scherm wanneer er een update beschikbaar is. Deze melding wordt zichtbaar gemaakt bij het I-tje bovenin het scherm (Info). De update kan vervolgens worden gedownload via de R-LINK Store, via Updates.
Hoe en waar kan ik updaten?
Zie de procedure voor updaten.
Waar kan ik zien welke kaartversie ik heb?
Dit kun je vinden in de auto in het instellingenmenu van het R-Link systeem: Menu > Systeem > Status en Informatie > Versie informatie > Kaart.
Waar kan ik zien wat de laatst beschikbare kaartupdate is?
Via je computer kun je nloggen op de R-Link Store. Inloggen > Catalogus > Categorieën > Navigatiekaarten. Kaart selecteren > Technische informatie. Indien je geabonneerd bent op Map Update Service (MUS), of laatste kaart garantie heeft, verschijnt er een pop-up.
Waar vind ik het serienummer van mijn systeem?
Auto: Menu > Status & Informatie > Versie informatie. Zie: "Serie nummer apparaat".Computer: De R-Link Toolbox toont de code wanneer de SD-kaart is aangesloten op de computer en je de Toolbox hebt geopend.
Wat moet ik doen als de SD-kaart niet herkend wordt?
Auto: Menu > Status & Informatie > Versie informatie. Zie: "Serie nummer apparaat".Computer: De R-Link Toolbox toont de code wanneer de SD-kaart is aangesloten op de computer en je de Toolbox hebt geopend.
Hoe komt het dat de kaartupdate niet op mijn SD-kaart terecht komt?
R-LINK Store: Mijn producten > mijn apps beheren > klik achter de SD-kaart op Beheren. Controleer of de gewenste kaart is aangevinkt.
Hoe kom ik aan een nieuwe SD-kaart?
Deze kun je bij de Renault dealer kopen. Je kunt geen universele SD-kaart gebruiken.
Staat je vraag er niet bij?
Neem dan contact op met je Renault dealer of met onze afdeling Klant Relaties. Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 17:00 uur op het gratis telefoonnummer 0800-0303. Of neem contact met ons op via een van onze contactformulieren.