Op deze pagina vindt u een overzicht van meest gestelde vragen.

Staat uw vraag er niet bij? Neemt u dan contact op met uw Renault-dealer of met onze afdeling Klant Relaties. Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 17:00 uur op het gratis telefoonnummer 0800-0303.

U kunt ook contact met ons opnemen via de chat of een van onze contactformulieren. Wij geven binnen een werkdag antwoord.  

Ik zoek een instructieboekje voor mijn Renault.

De instructieboekjes voor de nieuwste modellen van Renault kunt u op onze website vinden. Helaas is het voor ons niet mogelijk om een instructieboekje voor u te bestellen. U kunt hiervoor contact opnemen met één van onze Renault-dealers, deze kunnen voor u nagaan óf het gewenste boekje nog te bestellen is. Indien dit het geval is, kunnen zij u informeren over de kosten en desgewenst de bestelling voor u plaatsen.

Wij wijzen u ook graag op My Renault, het loyaliteitsprogramma van Renault. Met dit gratis lidmaatschap kunt u gebruik maken van de Renault Route Service binnen Nederland. Daarnaast kunt u onder meer het geadviseerde onderhoud voor uw auto zien en het onderhoudsschema van uw auto bijhouden. Voor slechts € 39,95 per jaar stapt u over op My Renault+. Een uitgebreid pakket aan diensten ter waarde van minimaal € 139,95. Alle informatie hierover is ook terug te lezen op onze My Renault site.

Mijn auto vraagt om een radiocode.

De Renault-dealer kan voor uw auto de oorspronkelijke fabrieksinstelling van de radio opvragen. Mocht u nog geen klant zijn van de Renault-dealer, dan zal hij u vragen om zich als eigenaar van de auto te legitimeren.

Ik ga mijn auto exporteren en wil graag een CVO of COC verklaring ontvangen.

De Europese Commissie heeft bepaald dat EU-landen verplicht zijn de registratie van voertuigen over te nemen, als deze afkomstig is uit een andere lidstaat. Hierdoor is het verstrekken van een homologatieverklaring niet langer nodig.

Mocht het land van import desalniettemin toch een verklaring eisen, dan kunt u deze (laten) opvragen bij het VWE:

Voor het verstrekken van een COC voor ex defensie-voertuigen kunt u een aanvraag indienen via cvo@renault.nl met als bijlage een kopie van uw kentekenbewijs.

Wat is het verschil tussen My Renault (voorheen Renault Privilege) en GarantiePlus?

Binnen het My Renault programma kunt u kiezen voor een My Renault-pas en een My Renault+ pas. De My Renault-pas is gratis en geeft via de Renault Route Service 24 uur per dag, 7 dagen per week recht op hulp bij pech onderweg in Nederland.

De My Renault+ pas geeft naast de Renault Route Service recht op een aantal extra diensten die uw dealer aanbiedt. Hierbij kunt u denken aan gratis APK, een gratis zomer- en wintercheck voor de auto, het bijvullen van vloeistoffen, wisselen van lampen etc. GarantiePlus is een verlengde garantieverzekering van de fabrieksgarantie van uw auto. U kunt deze als eerste eigenaar binnen 2 jaar na de afleverdatum van uw auto afsluiten. Uw dealer informeert u graag verder.

Wat is het postadres van Renault Nederland?

Wilt u ons graag schriftelijk informeren? U kunt uw informatie richten aan:

Renault Nederland, t.a.v. Afd. Klantrelaties, Postbus 75784, 1118 ZX  SCHIPHOL

Ik heb een technische vraag over mijn Renault.

Wij adviseren u om eerst uw dealer te raadplegen. Zij kunnen met hun expertise over ons merk de auto voor u beoordelen, een diagnose stellen en u adviseren. Heeft u vervolgens nog vragen dan kunt u terecht bij onze Afdeling Klant Relaties.

Ik zoek een Renault-dealer bij mij in de regio.

U kunt er eenvoudig een selecteren via onze website bij “dealers” rechts bovenin.

Ik wil graag een proefrit maken in een Renault.

U kunt contact opnemen met onze afdeling Klant Relaties of uw aanvraag indienen via het online formulier.

Ik zoek een bepaald model Renault: bij welke dealer staat deze?

Neemt u contact op met onze afdeling Klant Relaties. Zij zullen voor u nagaan waar het model beschikbaar is.

Ik wil graag op de hoogte blijven van de ontwikkelingen van Renault.

Neemt u, naast deze website, eens een kijkje op onze speciale perssite; media.renault.nl/persberichten/ Hierop vindt u de laatste nieuwtjes en ontwikkelingen van Renault. U kunt zich ook inschrijven voor de Renault nieuwsbrief. 

Is mijn Renault geschikt voor het tanken van E-10 brandstof?

Renault bevestigt dat al haar benzineauto's vanaf 2000 compatibel zijn met de E10 benzine in alle Europese landen. Uitzonderingen zijn beperkt tot een klein aantal specifieke technologieën, te weten 2.0 l direct ingespoten benzinemotoren en 2.0 turbomotoren tussen 2000 en 2002. Neemt u in geval van twijfel contact op met onze Afdeling Klant Relaties.

Ik heb een uitnodiging ontvangen voor een kwaliteitscontrole. Is dit gratis?

Indien u een oproep voor een kwaliteitscontrole heeft ontvangen is zowel de inspectie als de eventuele update geheel gratis. U mag hiervoor een afspraak maken bij een Renault-dealer.

Wat is de levertijd van een Renault?

Uw Renault-dealer zal u hierover graag informeren. Hij beschikt over de actuele informatie van de leveringstermijnen. Is uw auto al besteld? Dan zal hij u van de levertijd op de hoogte houden en een afspraak met u maken zodra de auto onderweg is naar uw Renault-dealer. 

Ik heb gehoord dat het in Frankrijk verboden is om een flitspalen-detectie in je navigatiesysteem te hebben. Hoe kan ik voorkomen dat ik een boete ontvang?

Heeft u een TomTom navigatie?

Klik dan voor verdere instructies op de website van TomTom.

Heeft u een Carminat navigatie en communicatie of Carminat Bluetooth DVD?

Dan kunt u bij uw Renault dealer een update  DVD  bestellen, waarop de flitspalen-detectie  in Frankrijk is verwijderd.

Update DVD EU 82 01 355 292 van €199,- voor €179,-

Heeft u Carminat navigatie informee (2)?

Dit systeem bevatte reeds geen flitspalen-detectie, maar wilt u desalniettemin hiervan een update, dan kunt u deze ook via de Renault dealer bestellen:

Update CD EU (informee)
82 01 346 430
van €249,- voor €229,-
Update CD EU (informee 2) 82 01 347 435 van €249,- voor €229,-

Staat uw vraag er niet bij?

Neemt u dan contact op met uw Renault-dealer of met onze afdeling Klant Relaties. Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 17:00 uur op het gratis telefoonnummer 0800-0303. Of neem contact met ons op via een van onze contactformulieren.