Renault Financial Services - Veelgestelde vragen

 

Staat je vraag er niet tussen?

 

Neem dan contact op met ons via klantenservice.nl@rcibanque.com.

 

 

Wat is de huidige rente?

 

Vraag je dealer naar de actuele rente bij het aanvragen van de financiering.

 

 

Hoeveel kan ik lenen?

 

Wij berekenen hoeveel je kunt lenen volgens de leennorm. De leennorm is uitgelegd in de Gedragscode van de VFN (Vereniging van Financieringsondernemingen in Nederland). RCI is verplicht rekening te houden met kosten die later kunnen ontstaan. Hierbij kun je denken aan je pensioen, een groter gezin, verlies van baan, etc. Op basis van de bij ons bekende informatie beoordelen wij of je het gewenste maandbedrag kunt dragen volgens de leennorm. Voor deze beoordeling maken wij een overzicht van je eigen financiële situatie. Wij kijken naar vaste inkomsten, vaste uitgaven, gezinssituatie, etc. Wij zullen je vragen de opgegeven inkomsten en uitgaven schriftelijk aan te tonen.

 

 

Hoe kom ik aan mijn openstaand saldo of vrijblijvend een inlosbrief?

 

Dit kun je aanvragen via: klantenservice.nl@rcibanque.com.

 

 

Mijn gegevens zijn gewijzigd. Hoe geef ik dit door?

 

Indien een wijziging gewenst is, kun je mailen naar: klantenserivce.nl@rcibanque.com. Je krijgt dan een wijzigingsformulier die je volledig ingevuld en getekend retour kunt sturen. Nadat je gegevens zijn gewijzigd, ontvang je van RCI een bevestiging.

 

 

Ik heb een klacht over RCI? Waar kan ik dit indienen?

 

Indien je een klacht hebt over RCI, kun je deze per mail indienen. Je kunt de klacht mailen naar klantenservice.nl@rcibanque.com met als onderwerp klacht en het contractnummer of kenteken.

 

 

Openstaand saldo

 

Wil je het openstaand saldo van je contract weten of vrijblijvend een inlosopgave ontvangen? Neem dan contact op met ons via klantenservice.nl@rcibanque.com.

 

 

Wil je extra inlossen?

 

Extra betalingen zijn mogelijk. Hiervoor kies je zelf het gewenste bedrag dat je wenst af te lossen. Dit bedrag maak je zelf over naar NL 34 INGB 0681 3129 55 T.n.v RCI financial services. Doe dit graag onder vermelding van je contractnummer of kenteken.

 

 

Wijzigingen

 

Wil je het adres of IBAN-nummer wijzigen? Dat kan. Download dan dit wijzigingsformulier en stuur dit naar: klantenservice.nl@rcibanque.com.

 

 

Operational lease

 

Voor vragen omtrent Operational lease, bel je naar: 020-6582110

 

 

Modellen, product of aanvragen

 

Voor vragen over specifieke Renault-modellen of het afsluiten van een product, dan kun je terecht bij je Renault dealer.

Over RCI

Particuliere Financiering

Zakelijke Financiering

Route Service+

Pechhulpverzekering

Tijdens de fabrieksgarantie heb je recht op Renault / Dacia Route Service. Hiermee zorgt Renault / Dacia dat je mobiel blijft. Deze mobiliteitsgarantie kan worden uitgebreid met Renault Route Service+ van RCI. Na de fabrieksgarantie is Renault Route Service+ de complete pechhulpverzekering.

 

Meer informatie over RouteService+.

 

Tot 01/01/2020 werd Route Service+ aangeboden door Allianz Assistance. Vanaf 01/01/2021 wordt Route Service+ aangeboden door Europe Asistance. RCI is hiervoor de bemiddelaar.

GarantiePlus

Verlengde Garantie

Een nieuwe Renault of Dacia heeft altijd garantie. Dit heet fabrieksgarantie. Afhankelijk van het model is dit 2, 3 of 4 jaar. Je kunt deze garantie verlengen via RCI met de GarantiePlus verzekering.

 

Meer informatie staat op onze GarantiePlus pagina.

 

GarantiePlus wordt aangeboden door de verzekeraar NMA IARD. RCI is de bemiddelaar van NMA IARD.

Overig

Deze website maakt gebruik van functionele, analytische, marketing en social media cookies. Ook maken wij gebruik van tracking cookies en vergelijkbare technieken. Cookies kunnen ook door derden worden geplaatst. Voor tracking cookies en vergelijkbare technieken is jouw toestemming nodig. Als je op akkoord klikt, ga je akkoord met bovenstaande. Je kan je voorkeuren ook wijzigen of meer lezen over de cookies onder ‘Beheer cookies’.

meer informatie