Dit zijn de motoren van de Renault CAPTUR
plug-in hybrid (benzine) (1) | |||||||
E-Tech plug-in hybrid 160 | vanaf € 38.095,00 | vanaf € 40.945,00 | vanaf € 41.795,00 | ||||
hybrid (benzine) (1) | |||||||
E-Tech hybrid 145 | vanaf € 32.695,00 | vanaf € 34.395,00 | vanaf € 37.245,00 | vanaf € 38.095,00 | vanaf € 35.895,00 | ||
mild hybrid (benzine) (2) | |||||||
mild hybrid 140 | vanaf € 32.925,00 | vanaf € 34.425,00 | |||||
mild hybrid 160 EDC | vanaf € 35.925,00 | vanaf € 38.225,00 | vanaf € 39.625,00 | ||||
benzine (1) | |||||||
TCe 90 | vanaf € 28.325,00 | vanaf € 28.925,00 | vanaf € 30.625,00 |
Bekijk de specificaties van de motoren
Meer informatie over de benzinemotor
De Captur is beschikbaar met een nieuwe generatie efficiënte en toppresterende benzinemotoren met lagere onderhoudskosten.
TCe 90: instapmotor zonder concessies
Het relatief lage brandstofverbruik met een bruikbaar koppel over een breed toerengebied, maakt deze motor tot een uiterst comfortabele en zuinige metgezel onderweg. Soepel schakelend door de zes versnellingen arriveer je uitgerust op je bestemming. De motor ontwikkelt 90pk/67kW en is daarmee ideaal voor de dagelijkse ritten.
De mild hybrid technologie is toegepast op de in samenwerking met Daimler ontwikkelde 1.3 viercilindermotor met directe inspuiting. Hierdoor pakt de motor mooi op bij lage toerentallen en is het verbruik vergelijkbaar met dat van de TCe 90 driecilinderversie.
Het topvermogen van 140pk/103kW wordt via een zesversnellingsbak handmatig overgebracht op het asfalt of via de moderne EDC automatische versnellingsbak. In beide gevallen gaat rijgenot voor op alles.
De crème de la crème is voor de Captur natuurlijk de mild hybrid 160 EDC. De motor met maar liefst 160pk/116kW topvermogen is gecombineerd met de EDC automatische versnellingsbak voor maximale prestaties, voortreffelijke loop, snelle launch en daardoor onophoudelijk rijplezier. Je hoeft nog maar af en toe te tanken. Niet zo vaak, want ook deze aandrijving werkt zeer efficiënt.
Meer weten over de Captur?