BLUE dCi-DIESELMOTOREN
Conversietechnologie
De nieuwe Blue dCi-dieselmotoren zijn bedoeld om de uitstoot te verminderen en daarom zijn ze uitgerust met een Selective Catalytic Reduction-systeem (SCR). Bij deze technologie wordt er ammoniak (NH3) uit de AdBlue® in de uitlaatkatalysator geïnjecteerd. De stikstofoxiden worden hierbij omgezet in niet-vervuilende gassen.
Hetzelfde rijcomfort
Het Selective Catalytic Reduction-systeem biedt het comfortabele rijplezier wat je van een Renault mag verwachten. Het systeem heeft verder geen invloed op het vermogen van de Blue dCi-motor. Het systeem rijdt schoner zonder dat dit ten koste gaat van de prestaties.
Eenvoudige, schone technologie
Houd alles goed in de gaten met hulp van de sensoren in de AdBlue®-tank. De auto laat het je direct weten als je de AdBlue®-tank weer moet vullen. Het voordeel? AdBlue® is beschikbaar bij bijna alle tankstations.
Relaxt rijden
Je gaat relaxt op pad met een AdBlue®-tank van 15 of 20 liter. Met een volle tank AdBlue® kun je (afhankelijk van het volume) tot wel 6 tot 8 volle tanks diesel rijden.
BENZINEMOTOREN MET EEN ROETFILTER
De nieuwe benzinemotor van Renault
Zorg voor minder uitstoot van roet met de nieuwe TCe-benzinemotoren met roetfilter en directe injectie. Deze motoren zijn voorzien van een roetfilter (PPF) in het uitlaatsysteem, zodat het roet uit de uitlaatgassen wordt gefilterd. Bij deze technologie komt roet vast te zitten in een microporeuze honingraatstructuur. Het roet wordt regelmatig verbrand aan de hand van automatische regeneratie.
Minder vereist onderhoud
Het roetfilter hoeft niet te worden onderhouden. Via het regeneratieproces wordt alle roet in de uitlaatgassen doorlopend chemisch omgezet in koolstofdioxide en andere niet-schadelijke gassen. Hierdoor is er nooit onderhoud nodig.
Geniet van dezelfde geweldige rijbeleving
Het roetfilter is perfect in het uitlaatsysteem geplaatst, zodat het roet effectief wordt verwerkt zonder dat dit ten koste gaat van het comfortable rijgedrag.
Geen invloed op het brandstofverbruik
Het nieuwe roetfilter heeft geen enkele invloed op je brandstofverbruik en de CO2-uitstoot.
kies jouw motor
Welk motortype past het beste bij jou?
Renault biedt je de motor die het beste bij jouw rijgedrag past. Is dat bijvoorbeeld 100% elektrisch of een Hybrid? Past een Plug-in Hybrid beter bij jou of toch Bi-Fuel, benzine- of dieselmotor? Doe onze test en je weet direct welk motortype het beste bij jou past.
Lees meer over Renault en de motoren
Onze uitgebreide reeks
Bekijk alle Renault-modellenMeer soorten motoren van Renault
Bekijk de hele range motorenDeze website maakt gebruik van functionele, analytische, marketing en social media cookies. Ook maken wij gebruik van tracking cookies en vergelijkbare technieken. Cookies kunnen ook door derden worden geplaatst. Voor tracking cookies en vergelijkbare technieken is jouw toestemming nodig. Als je op akkoord klikt, ga je akkoord met bovenstaande. Je kan je voorkeuren ook wijzigen of meer lezen over de cookies onder ‘Beheer cookies’.