Renault benzinemotoren en dieselmotoren

Ontdek de verbeteringen die we hebben doorgevoerd op onze diesel- en benzinemotoren. Zo verminderen we de uitstoot van roet tijdens het rijden.

BLUE dCi-dieselmotor

BLUE dCi-DIESELMOTOREN

Conversietechnologie
De nieuwe Blue dCi-dieselmotoren zijn bedoeld om de uitstoot te verminderen en daarom zijn ze uitgerust met een Selective Catalytic Reduction-systeem (SCR). Bij deze technologie wordt er ammoniak (NH3) uit de AdBlue® in de uitlaatkatalysator geïnjecteerd. De stikstofoxiden worden hierbij omgezet in niet-vervuilende gassen.


 

Hetzelfde rijcomfort
Het Selective Catalytic Reduction-systeem biedt het comfortabele rijplezier wat je van een Renault mag verwachten. Het systeem heeft verder geen invloed op het vermogen van de Blue dCi-motor. Het systeem rijdt schoner zonder dat dit ten koste gaat van de prestaties.



Eenvoudige, schone technologie
Houd alles goed in de gaten met hulp van de sensoren in de AdBlue®-tank. De auto laat het je direct weten als je de AdBlue®-tank weer moet vullen. Het voordeel? AdBlue® is beschikbaar bij bijna alle tankstations.



Relaxt rijden
Je gaat relaxt op pad met een AdBlue®-tank van 15 of 20 liter. Met een volle tank AdBlue® kun je (afhankelijk van het volume) tot wel 6 tot 8 volle tanks diesel rijden.

Renault-roetfilter voor benzinemotoren

BENZINEMOTOREN MET EEN ROETFILTER

De nieuwe benzinemotor van Renault
Zorg voor minder uitstoot van roet met de nieuwe TCe-benzinemotoren met roetfilter en directe injectie. Deze motoren zijn voorzien van een roetfilter (PPF) in het uitlaatsysteem, zodat het roet uit de uitlaatgassen wordt gefilterd. Bij deze technologie komt roet vast te zitten in een microporeuze honingraatstructuur. Het roet wordt regelmatig verbrand aan de hand van automatische regeneratie.

Minder vereist onderhoud
Het roetfilter hoeft niet te worden onderhouden. Via het regeneratieproces wordt alle roet in de uitlaatgassen doorlopend chemisch omgezet in koolstofdioxide en andere niet-schadelijke gassen. Hierdoor is er nooit onderhoud nodig.
 

Geniet van dezelfde geweldige rijbeleving
Het roetfilter is perfect in het uitlaatsysteem geplaatst, zodat het roet effectief wordt verwerkt zonder dat dit ten koste gaat van het comfortable rijgedrag.

Geen invloed op het brandstofverbruik
Het nieuwe roetfilter heeft geen enkele invloed op je brandstofverbruik en de CO2-uitstoot.

kies jouw motor

Welk motortype past het beste bij jou?

Bij Renault kun je je eigen motor kiezen.

Renault biedt je zo de motor die het beste bij jouw rijgedrag past. Welke dat is, bepaal je zelf. Doe onze eenvoudige en vooral leuke test en vind uit welk motortype het beste bij jou past.

 

 

Doe de test
Welke type auto past bij jou?

Lees meer over Renault en de motoren

Bekijk de range modellen en alle motoren

Renault-reeks

Onze uitgebreide reeks

Bekijk alle Renault-modellen
E-TECH Hybrid-reeks

Meer soorten motoren van Renault

Bekijk de hele range motoren