Batterij en motoren: hoe werkt een hybride auto?

Het hybride E-TECH-aandrijfsysteem van Renault bestaat uit een benzinemotor en 2 elektrische motoren. De motoren zijn perfect op elkaar afgestemd en maken je actieradius zo groot mogelijk.

Waar bestaat het aandrijfsysteem van mijn hybride Renault uit?

  • Aandrijfsystemen van hybride auto's van Renault

Een combinatie van een benzinemotor en 2 elektrische motoren

De hybride auto's van Renault beschikken over een benzinemotor van 1.6 liter, 2 elektrische motoren (een dynamo en een tractiemotor) en een batterij van 200 V.

Voor E-TECH is gebruikgemaakt van de expertise met elektrische technologie om op die manier een reeks semi-elektrisch aangedreven auto's te ontwikkelen. Dankzij de innovatieve technologie voor energieterugwinning zijn de mogelijkheden bij het elektrisch rijden nóg groter.

Moet je de batterij in een hybride auto opladen?

  • hybride auto van Renault

Alle voordelen van elektrisch rijden zonder stekker

Hybride E-TECH-auto's worden voorzien van een batterij die zichzelf oplaadt aan de hand van kinetische energie. Tijdens het vertragen en afremmen slaat de elektrische motor de kracht die vrijkomt automatisch op in de batterij. In sommige gevallen genereert de benzinemotor ook energie om de batterij mee aan te drijven.

Hoe werken de elektrische motoren en de benzinemotor samen?

Welke motor wordt gebruikt om de auto te starten?

De hybride auto's van Renault starten en rijden de eerste kilometers 100% elektrisch. De auto schakelt na enkele kilometers automatisch over naar de benzinemotor (of eerder, als dit nodig is).

Kan ik continu in de elektrische modus rijden?

Je kunt in hybride auto's met dit gecombineerde aandrijfsysteem (benzine en elektriciteit) tot wel 80% van de tijd elektrisch rijden. Daar komt bij dat met de E-TECH-technologie meer energie wordt teruggewonnen dan bij de meeste hybride auto's.

Zijn alle motoren tegelijk actief?

Hybride auto's zijn in feite elektrische auto's, waarbij de ondersteuning van een verbrandingsmotor kan worden ingezet. Dit betekent dat de auto elektrisch wordt gestart en dat de eerste paar kilometers ook volledig elektrisch worden gereden. Als de batterij niet genoeg vermogen meer heeft, springt de verbrandingsmotor bij en profiteer je van een volledig hybride aandrijving. Hierbij worden alle motoren tegelijk gebruikt.

Ontdek de hybride E-TECH-technologie van Renault

Al je vragen over hybride auto's

Deze website maakt gebruik van functionele, analytische, marketing en social media cookies. Ook maken wij gebruik van tracking cookies en vergelijkbare technieken. Cookies kunnen ook door derden worden geplaatst. Voor tracking cookies en vergelijkbare technieken is jouw toestemming nodig. Als je op akkoord klikt, ga je akkoord met bovenstaande. Je kan je voorkeuren ook wijzigen of meer lezen over de cookies onder ‘Beheer cookies’.

meer informatie