Accu, batterij en motoren: hoe werkt een hybride auto?

Het hybride E-TECH-aandrijfsysteem van Renault bestaat uit een benzinemotor en 2 elektrische motoren. De motoren zijn perfect op elkaar afgestemd en maken je actieradius zo groot mogelijk.

Waar bestaat het aandrijfsysteem van mijn hybride Renault uit?

Een combinatie van een benzinemotor en 2 elektrische motoren

De hybride auto's van Renault beschikken over een benzinemotor van 1.6 liter, 2 elektrische motoren (een dynamo en een tractiemotor) en een accu van 200 V.

Voor E-TECH is gebruikgemaakt van de expertise met elektrische technologie om op die manier een reeks semi-elektrisch aangedreven auto's te ontwikkelen. Dankzij de innovatieve technologie voor energieterugwinning zijn de mogelijkheden bij het elektrisch rijden nóg groter.

Aandrijfsystemen van hybride auto's van Renault

Moet je de accu in een hybride auto opladen?

hybride auto van Renault

Alle voordelen van elektrisch rijden zonder stekker

Hybride E-TECH-auto's worden voorzien van een accu die zichzelf oplaadt aan de hand van kinetische energie. Tijdens het vertragen en afremmen slaat de elektrische motor de kracht die vrijkomt automatisch op in de accu. In sommige gevallen genereert de benzinemotor ook energie om de accu mee aan te drijven.

Hoe werken de elektrische motoren en de benzinemotor samen?

Welke motor wordt gebruikt om de auto te starten?

De hybride auto's van Renault starten en rijden de eerste kilometers 100% elektrisch. De auto schakelt na enkele kilometers automatisch over naar de benzinemotor (of eerder, als dit nodig is).

Kan ik continu in de elektrische modus rijden?

Je kunt in hybride auto's met dit gecombineerde aandrijfsysteem (benzine en elektriciteit) tot wel 80% van de tijd elektrisch rijden. Daar komt bij dat met de E-TECH-technologie meer energie wordt teruggewonnen dan bij de meeste hybride auto's.

Zijn alle motoren tegelijk actief?

Hybride auto's zijn in feite elektrische auto's, waarbij de ondersteuning van een verbrandingsmotor kan worden ingezet. Dit betekent dat de auto elektrisch wordt gestart en dat de eerste paar kilometers ook volledig elektrisch worden gereden. Als de accu niet genoeg vermogen meer heeft, springt de verbrandingsmotor bij en profiteer je van een volledig hybride aandrijving. Hierbij worden alle motoren tegelijk gebruikt.

Ontdek de hybride E-TECH-technologie van Renault

Al je vragen over hybride auto's

Deze website maakt gebruik van cookies, verzamelt daarmee informatie over jouw online activiteiten en koppelt deze aan je persoonlijke gegevens. Door deze website verder te bezoeken, accepteer je het plaatsen van cookies op je computer/telefoon/tablet en de koppeling met je persoonlijke gegevens. | beheer cookies|Meer informatie