Renault MASTER bedrijfswagen

Afmetingen en motoren
Renault MASTER Open Transport

Renault MASTER Open Transport: technische gegevens

Gesloten vervoer, open vervoer en personenvervoer: ontdek de afmetingen, gewichten en motoren

Afmetingen

Renault MASTER kiepbak achter afmetingen zijaanzicht
Renault MASTER kiepbak achter afmetingen achter
  Enkele cabine L2 FWD Dubbele cabine L3 FWD
Nuttig laadvermogen (3.5t) (kg)
1194
1064
Lengte kiepbak (mm) 3280 3280
Breedte kiepbak (mm) 2100 3180
Hoogte kiepbak (mm) 400 400
Capaciteit europallets 6 6
Renault MASTER pick-up afmetingen zijkant
Renault MASTER pick-up afmetingen achter
  Enkele cabine L2 FWD Enkele cabine L3 FWD Dubbele cabine L2 FWD Dubbele cabine L3 FWD
Nuttig laadvermogen (3.5t) (kg)
1419
1347 1262 1191
Lengte pick-up (mm) 3230 1347 2480 3230
Lengte pick-up (mm) 2100 2100 2100 2100
Hoogte pick-up (mm) 400 400 400 400
Capaciteit europallets 5 7 5 5
Renault MASTER groot volume afmetingen zijkant
Renault MASTER groot volume afmetingen achter
  L3 FWD 20 m³
L3 RWD 20 m³ L4 RWD 20 m³ L4 RWD 22 m³
Nuttig volume m³
19,3
19,3 20,3 21,7
Nuttig laadvermogen (3.5t) (kg) 1175 1015 840 815
Nuttige binnenlengte (mm) 4070 4070 4270 4550
Nuttige binnenbreedte (mm) 2070 2070 2070 2070
Nuttige binnenhoogte (mm) 2200 2200 2200 2200
Achterdeur hxl (mm) 2165x2105 2165x2105 2165x2105 2165x2105

Sterke en zuinige motoren

Renault MASTER AdBlue

AdBlue®

AdBlue® kan in hoge mate de uitstoot van vervuilende stoffen beperken en tegelijkertijd de prestaties van je motor blijven garanderen. De additieftank van 20 liter is eenvoudig te vullen dankzij snelle toegang tot de dop in het tankgedeelte rechts van de bestuurdersdeur. Handig en economisch is dat je dit additief ook aan de pomp kunt bijvullen bij je tankstation.

Renault MASTER Stop & Start

Stop & Start

Met dit systeem kun je je brandstofverbruik en de uitstoot van broeikasgassen terugdringen. De Stop & Start-technologie zorgt ervoor dat je motor afslaat wanneer de auto stilstaat (file, stoplicht) en weer wordt gestart wanneer je een versnelling inschakelt om weg te rijden.

Renault MASTER Twin Turbo-motor

Twin Turbo

De Twin-Turbo-motor stelt je in combinatie met Stop & Start en het nieuwe systeem voor energieterugwinning tijdens het remmen (Energy Smart Management) in staat om het brandstofverbruik te verlagen tot minder dan 6 l/100 km*. De tweetrapsdrukvulling staat garant voor soepel rijgedrag en veel acceleratievermogen en levert tevens meer vermogen bij hogere toerentallen.

Renault MASTER ECO-modus

ECO-modus

De ECO-modus is eenvoudig te activeren vanaf het dashboard en helpt je je brandstofverbruik te optimaliseren. Het DRIVING ECO2**-systeem is geïntegreerd in R-LINK Evolution en analyseert je rijstijl om je adviezen te geven voor nog meer brandstofbesparing. Het realtime indicatielampje voor je rijstijl helpt je je streefdoelen voor zuinig rijden te behalen.

* De relatieve verbruikscijfers zijn gemeten aan de hand van de officiële Europese testmethode (NEDC) die je de mogelijkheid geeft auto's op verbruik met elkaar te vergelijken, maar niet als doel heeft het daadwerkelijke verbruik nauwkeurig weer te geven. Het werkelijke brandstof- en AdBlueverbruik hangt af van de gebruiksomstandigheden, uitrusting, lading en rijstijl.

** Afhankelijk van de versie.

Renault Master Open Transport

Rijden op duurzame HVO100 brandstof

HVO100 is een fossielvrije, hernieuwbare brandstof en is een alternatief voor traditionele diesel. Alle nieuwe Renault bedrijfswagens met dieselmotor zijn geschikt voor deze praktisch CO2-neutrale brandstof.

Enkele feiten op een rij over HVO100:
• circa 90% CO2-reductie
• 9% minder uitstoot van stikstofoxiden
• 24% minder uitstoot van koolmonoxide
• 33% minder uitstoot van roet en fijnstof
• HVO100 is niet hetzelfde als biodiesel (B10/B100)

De brandstof HVO100 ( ‘blauwe diesel’) wordt bij het tankstation aangeduid als XTL en staat voor ‘100% Hydrotreated Vegetable Oil’. Deze fossielvrije olie wordt o.a. gewonnen uit industrieel afval en andere plantaardige bronnen en heeft dezelfde chemische samenstelling als traditionele diesel.

Meer weten over de Renault MASTER Open Transport?