100% hybride aanbodRenault Austral

E-Tech full hybrid aandrijfsysteem

Bespaar tot wel 40%* op brandstof met het E-Tech full hybrid aandrijfsysteem. Rijd in de stad tot wel 80%* van de tijd in de elektrische modus. De batterij wordt opnieuw opgeladen als je vertraagt of remt, dus heb je geen laadstation nodig.

mild hybrid advanced 130 aandrijfsysteem

De hybride elektrische-stroomvoorziening assisteert de motor wanneer deze veel vermogen nodig heeft (starten en versnellen), zodat je beter rijdt en minder brandstof verbruikt.*

Mild hybrid 160

Bespaar tot wel 8%** van je brandstof met het mild hybrid 160 aandrijfsysteem. Deze motor heeft een riante trekkracht van 270Nm dat al bij lage toerentallen volledig beschikbaar is, waardoor geen berg te hoog zal zijn.

* bespaar tot wel 20% op brandstof met 48 V mild hybrid advanced 

** afhankelijk van de versie. / gebaseerd op het WLTP protocol / juli 2022. 

aandrijfsystemen vergelijken

Een complete reeks van volledig hybride aandrijfsystemen waaruit je kunt kiezen: de E-Tech full hybrid (de meest efficiënte op de markt) en de mild hybrid advanced versies staan voor je klaar.

  E-Tech full hybrid 200 mild hybrid advanced 130 mild hybrid 160
technologie

1 batterij 

+ 2 elektromotoren

+ 1 verbrandingsmotor

1 x 48 V-batterij 

+1 elektromotor

+ 1 verbrandingsmotor

1x 12 V-batterij
+ 1 verbrandingsmotor
minder brandstofverbruik tot 40%* tot 10% tot 8%
brandstofverbruik

vanaf 4,6l/km

vanaf 5,4l/100 km vanaf 6,1l/100 km
CO2-uitstoot 102 - 110 g/km vanaf 118g/km vanaf 138g/km
energieterugwinning door te vertragen en te remmen ja ja ja
versterking energieterugwinning ja nee nee
elektronische ondersteuning voor brandstofmotor ja ja ja
elektrisch rijden in de stad tot 80%** van de tijd  nee nee

*voor een E-Tech full-hybride aandrijflijn vergeleken met een mild hybrid auto-aandrijflijn, volgens WLTC-stadsprotocol/UTAC en IDIADA bron/ september 2022

**rijtijd is afhankelijk van batterijlading en rijstijl / interne bron
Renault / 2022

E-Tech full hybrid

Accepteer de social media cookies om de video's te bekijken.

hybride op z'n best

  • E-Tech full hybrid supermodern aandrijfsysteem
  • tot 80%* van de tijd in de stad in de elektrische modus
  • tot 40%** minder brandstofverbruik
  • minder CO2-uitstoot
  • snelle en responsieve acceleraties

*voor een E-Tech full-hybride aandrijflijn vergeleken met een mild hybrid auto-aandrijflijn, volgens WLTC-stadsprotocol/UTAC en IDIADA bron/ september 2022

**rijtijd is afhankelijk van batterijlading en rijstijl / interne bron
Renault / 2022

technologie

Het E-Tech volledig hybride aandrijfsysteem van de Renault Austral SUV heeft twee elektromotoren en een brandstofmotor. Deze zijn gekoppeld aan een automatische versnellingsbak.

belangrijkste functies

Je kunt krachtig starten en vervolgens automatisch rijden. Door te remmen laad je de batterij op tijdens je rit. Dankzij de vier regeneratiemodi kun je zelfs nog meer energie terugwinnen. 

mild hybrid advanced

verbruik - aandrijfsystemen - Renault Austral E-Tech Full Hybrid

je verbruik optimaliseren

  • 48 V-batterij 
  • de beste in zijn klasse op het gebied van CO2-uitstoot en brandstofverbruik
  • 130 pk met start assist
  • gemiddelde gebruikskosten ontzettend laag

technologie

Deze technologie heeft een uitzonderlijk vermogen van 130 pk en bestaat uit een systeem dat is gekoppeld aan een 48 V lithium-ion batterij die energie opwekt als je vaart mindert.

belangrijkste functies

Op basis van het 48 V mild hybrid advanced systeem presteert de motor optimaal en stoot deze minder CO2 uit. Als je start of versnelt, krijgen deze functies, waarvoor veel energie nodig is, een boost van de elektrische generator.

mild hybrid 160

verbruik - aandrijfsystemen - Renault Austral E-Tech Full Hybrid

krachtige motor

  • 12V-batterij
  • GDI Gasoline Direct Injection: directe benzine-injectie onder hoge druk voor betere performance en lagere uitstoot 
  • Dubbele variabele kleptiming met rolstoter voor een hoog koppel bij lage toerentallen 
  • Turbo met elektrische wastegate en variabele geometrie: betere performance, vloeiende acceleratie en minder geluid
  • Variabele oliepomp voor verbetering smering onder alle omstandigheden en een lager brandstofverbruik
  • Coating cilinderwanden voor lagere interne wrijving, hoger thermisch geleidingsvermogen en betere koeling 

technologie

De mild hybrid 160 motor heeft een vermogen van 158 pk en een 12 V batterij.  Elektrische hybridisatie begeleidt de motor in de acceleratiefase om de performance te verbeteren en het brandstofverbruik te verminderen.

1.800 kg trekgewicht

Met zijn geavanceerde techniek, zoals de variabele oliepomp en variabele kleptiming, is de Austral mild hybrid 160 een oersterke caravantrekker. Zeker met een maximaal trekgewicht van maar liefst 1.800kg geremd.