Bespaar tot wel 40%* op brandstof met het E-Tech full hybrid aandrijfsysteem. Rijd in de stad tot wel 80%* van de tijd in de elektrische modus. De batterij wordt opnieuw opgeladen als je vertraagt of remt, dus heb je geen laadstation nodig.
De hybride elektrische-stroomvoorziening assisteert de motor wanneer deze veel vermogen nodig heeft (starten en versnellen), zodat je beter rijdt en minder brandstof verbruikt.*
Bespaar tot wel 8%** van je brandstof met het mild hybrid 160 aandrijfsysteem. Deze motor heeft een riante trekkracht van 270Nm dat al bij lage toerentallen volledig beschikbaar is, waardoor geen berg te hoog zal zijn.
* bespaar tot wel 20% op brandstof met 48 V mild hybrid advanced
** afhankelijk van de versie. / gebaseerd op het WLTP protocol / juli 2022.
Een complete reeks van volledig hybride aandrijfsystemen waaruit je kunt kiezen: de E-Tech full hybrid (de meest efficiënte op de markt) en de mild hybrid advanced versies staan voor je klaar.
E-Tech full hybrid 200 | mild hybrid advanced 130 | mild hybrid 160 | |
---|---|---|---|
technologie | 1 batterij + 2 elektromotoren + 1 verbrandingsmotor |
1 x 48 V-batterij +1 elektromotor + 1 verbrandingsmotor |
1x 12 V-batterij + 1 verbrandingsmotor |
minder brandstofverbruik | tot 40%* | tot 10% | tot 8% |
brandstofverbruik | vanaf 4,6l/km |
vanaf 5,4l/100 km | vanaf 6,1l/100 km |
CO2-uitstoot | 102 - 110 g/km | vanaf 118g/km | vanaf 138g/km |
energieterugwinning door te vertragen en te remmen | ja | ja | ja |
versterking energieterugwinning | ja | nee | nee |
elektronische ondersteuning voor brandstofmotor | ja | ja | ja |
elektrisch rijden in de stad | tot 80%** van de tijd | nee | nee |
*voor een E-Tech full-hybride aandrijflijn vergeleken met een mild hybrid auto-aandrijflijn, volgens WLTC-stadsprotocol/UTAC en IDIADA bron/ september 2022
**rijtijd is afhankelijk van batterijlading en rijstijl / interne bron
Renault / 2022
hybride op z'n best
*voor een E-Tech full-hybride aandrijflijn vergeleken met een mild hybrid auto-aandrijflijn, volgens WLTC-stadsprotocol/UTAC en IDIADA bron/ september 2022
**rijtijd is afhankelijk van batterijlading en rijstijl / interne bron
Renault / 2022
technologie
Het E-Tech volledig hybride aandrijfsysteem van de Renault Austral SUV heeft twee elektromotoren en een brandstofmotor. Deze zijn gekoppeld aan een automatische versnellingsbak.
belangrijkste functies
Je kunt krachtig starten en vervolgens automatisch rijden. Door te remmen laad je de batterij op tijdens je rit. Dankzij de vier regeneratiemodi kun je zelfs nog meer energie terugwinnen.
je verbruik optimaliseren
technologie
Deze technologie heeft een uitzonderlijk vermogen van 130 pk en bestaat uit een systeem dat is gekoppeld aan een 48 V lithium-ion batterij die energie opwekt als je vaart mindert.
belangrijkste functies
Op basis van het 48 V mild hybrid advanced systeem presteert de motor optimaal en stoot deze minder CO2 uit. Als je start of versnelt, krijgen deze functies, waarvoor veel energie nodig is, een boost van de elektrische generator.
krachtige motor
technologie
De mild hybrid 160 motor heeft een vermogen van 158 pk en een 12 V batterij. Elektrische hybridisatie begeleidt de motor in de acceleratiefase om de performance te verbeteren en het brandstofverbruik te verminderen.
1.800 kg trekgewicht
Met zijn geavanceerde techniek, zoals de variabele oliepomp en variabele kleptiming, is de Austral mild hybrid 160 een oersterke caravantrekker. Zeker met een maximaal trekgewicht van maar liefst 1.800kg geremd.