De nieuwe Renault MÉGANE R.S. kwam met veel geronk en spinnende banden op de markt. Zoals het hoort dus. Dit zeggen de kenners hierover!
‘Ronduit snel’
“Met 280 pk en 390 Nm zijn de prestaties in meetbare cijfers nog altijd ronduit snel. Veel sneller dan een 0-100-sprint in 5,8 seconden en een top van 255 km/h gaat met een voorwielaangedreven auto simpelweg niet. [...] Met een vanafprijs van € 42.340,- behoort de snelste MÉGANE in de basis tot de goedkopere hot hatchbacks. ”
‘Precies goed’
“De gaspedaalreactie is in standje ‘Race’ niet zo wild dat je onder regenachtige omstandigheden het vermogen niet kunt doseren. Precies goed. Verder zit je ook bijzonder fijn in de R.S., achter een lekker dik en stevig aanvoelend, met leer en alcantara bekleed stuurwiel. En wat ook goed bij een MÉGANE R.S. past: in de stand Race wordt het stabiliteitssysteem volledig uitgeschakeld, zodat je vrij bent om de juiste spielerei uit te halen.”
'Subliem!' (Topgear.nl)
“Net als voorheen kun je kiezen uit een Sport- of een Cup-onderstel [...] Een hele batterij aan wijzigingen is op papier genoeg om de nieuwe R.S. weer een trapje hoger op je ladder van begeerlijkheid te zetten. En in de praktijk? Het duurt nauwelijks een paar bochten voor we erachter zijn: dit rijdt subliem.”
‘Een hitje’ (TopGear)
“Een feest van een auto. De nieuwe MÉGANE R.S. doet zijn korte bloedlijn eer aan met slimme oplossingen en door de sensatie van precisie te bieden die je van Renault Sport mag verwachten. Capabel en goed geprijsd: dit wordt een hitje.”
'Vermakelijk als altijd’ (Autovisie)
“De Renault MÉGANE R.S. heeft wat aan scherpte verloren, maar is vermakelijk als altijd. De Cup-versie is voor de echte liefhebber. [...] Niet vanwege de toegenomen hardheid in het onderstel, maar wel om het mechanische sperdifferentieel.”
‘Speler om rekening mee te houden’ (Autoblog.nl)
“Dus dit is de MÉGANE R.S. om te hebben: de handbak en het Cup Chassis zijn de ingrediënten voor een ‘fantastische’ in plaats van een ‘erg goede’ hot hatchback. De vanafprijs voor de handbak is overigens € 42.340,-. De EDC kost een slordige € 2.000,- duurder. De MÉGANE R.S. is terug en is wederom een speler om rekening mee te houden. In de juiste configuratie tovert deze auto een glimlach op je gezicht die er moeilijk af te krijgen is.”
‘Bijzonder scherp’ (Autoreview)
“Door de toevoeging van 4Control-vierwielbesturing is de MÉGANE R.S. een bijzonder scherp sturende auto geworden. Speciaal voor dit model is het systeem nóg meer op sportiviteit afgestemd. De vierwielbesturing is echter niet het enige hulpmiddel dat van de MÉGANE R.S. zo’n fantastisch op de weg liggende auto maakt. Met zijn toegenomen spoorbreedte en de 245 millimeter brede Bridgestones hee hij een uiterst stevige ‘footprint’ op het wegdek.”
‘Bereikbare emotie’ (Autovisie.tv)
“Het gaat om bereikbare emotie. Performance. Het is een icoon, althans zijn voorgangers. En deze auto zet dat voort. Het is een belevingsvolle auto en dat zit ‘m in een aantal factoren: de manier hoe je erin zit, goede sportstoelen, lekker laag, ze houden je goed vast. Een sportstuur met leer en alcantara. [...] Die performance zit in het hart van de motor, een 1.8 turbomotor die tot wel 7.000 toeren maakt, en dat is heel veel! En de vierwielbesturing is een zegening. [...] Het onderstel is heel mooi uitgebalanceerd.”
Meer informatie over Renault
Deze website maakt gebruik van functionele, analytische, marketing en social media cookies. Ook maken wij gebruik van tracking cookies en vergelijkbare technieken. Cookies kunnen ook door derden worden geplaatst. Voor tracking cookies en vergelijkbare technieken is jouw toestemming nodig. Als je op akkoord klikt, ga je akkoord met bovenstaande. Je kan je voorkeuren ook wijzigen of meer lezen over de cookies onder ‘Beheer cookies’.