MOTOREN

-MOTORENSERIE
MOTORENSERIE+

Een vernieuwde serie motoren

De Nieuwe Renault Espace biedt een complete serie vernieuwde benzine- en dieselmotoren op maat: het beste van de Renault-technologie om het dagelijks brandstofverbruik te verminderen en de CO2-uitstoot te beperken, waardoor zowel de gebruikskosten van de auto als de belasting van het milieu teruggedrongen worden. De benzineversie van de Nieuwe Renault Espace is voorzien van de 2.0 16v turbo 170 pk-motor. De dieselversie is er (opnieuw) met de 2.0 dCi-motor, leverbaar in drie vermogensklassen: 130, 150 en 175 pk.

En voor nog meer comfort kunt u bij de 2.0 dCi 150- en 175 pk-motoren van uw Nieuwe Renault Espace kiezen voor een automatische versnellingsbak. De door klanten en pers erkende kwaliteit en betrouwbaarheid van de Renault-motoren maken zo deel uit van het 'DNA' van de Nieuwe Renault Espace.
Lees meer over Renault F1

-TECHNOLOGISCHE PRESTATIES
TECHNOLOGISCHE PRESTATIES+

De topkwaliteit en technologie van Renault binnen ieders bereik

De Nieuwe Renault Espace biedt een serie vernieuwde benzine- en dieselmotoren die rijplezier combineren met een zuinig brandstofverbruik, een lagere CO2-uitstoot en lagere verbruikskosten. De moderne en geoptimaliseerde motorblokken zijn het resultaat van de expertise van Renault op motorgebied, de meer dan 30 jaar ervaring in de Formule 1 en het feit dat Renault 10 keer wereldkampioen is geworden. In de motoren worden nieuwe technologieën gecombineerd, waarvan sommige direct afkomstig zijn uit de autoracesport:

  • De warmteregeling is gericht op het sneller verhogen van de motortemperatuur en daarmee de energieopbrengst.
  • Bij snelheidsafname met het regeneratief remsysteem (ESM = Energy Smart Management) laadt de wisselstroomdynamo de accu weer op waarmee de verwarming, de airco, de radio, de lichten en de elektrische stuurbekrachtiging van stroom worden voorzien...
  • Een nieuw montageontwerp om de motoren nog meer te stroomlijnen voor nog meer souplesse
-2.0 16v TURBO
2.0 16v TURBO+

2.0 16v turbomotor: meer rijplezier

Met de 2.0 16v turbobenzinemotor van de Nieuwe Renault Espace komt de technologische topkwaliteit van Renault voor veel meer rijplezier binnen ieders bereik. Door de turbo met zeer korte inertietijd kan de auto vanuit lage toerentallen fantastisch optrekken. Het motorkoppel van 135 Nm – dat in snel optrekken en een krachtige acceleratie voorziet – is beschikbaar voor een ruime keur aan gebruiksmogelijkheden: 80% van het koppel is beschikbaar tussen de 1.650 en 5.200 t.p.m. Dus slechts minimaal schakelen voor een soepele en prettige rijervaring

De handgeschakelde benzineversie van de Nieuwe Renault Espace verbruikt 8,5 liter per 100 km* binnen de  NEDC, dat wil zeggen bijna een 0,5 liter minder dan de voorgaande versie. De CO2-uitstoot is verminderd tot 198 g/km*, een verlaging van 13 g binnen een jaar. * Verbruik en uitstoot gehomologeerd volgens de geldende regelgeving.

-2.0 dCi
2.0 dCi+

2.0 dCi DIESELMOTOR: RECORDPRESTATIES

In dieseluitvoering is de Nieuwe Renault Espace voorzien van de 2.0 dCi-motor, leverbaar in drie vermogensklassen: 130, 150 en 175 pk. De internationaal erkende Renault dCi-technologie (common-railsysteem met directe brandstofinspuiting) bevordert het optrekken en accelereren met een motorkoppel op maat: 320 Nm voor de dCi 130, 340 Nm voor de dCi 150 en 360 Nm voor de dCi 175.

De 2.0 dCi-motor beschikt voortaan over het regeneratief remsysteem ESM (Energy Smart Management) van Renault. Dankzij dit systeem heeft de Nieuwe Renault Espace een lagere CO2-uitstoot en een lager brandstofverbruik:  150 g CO2/km en 5,7 l/100km* bij de drie vermogensklassen, dat wil zeggen de beste verhouding tussen CO2-uitstoot en vermogen die er op de markt is voor de 175 pk handgeschakelde uitvoering! En voor nog meer comfort kunt u uw Nieuwe Renault Espace met 2.0 dCi 150- of 175 pk-motor laten uitrusten met een automatische versnellingsbak. Daarmee blijft de CO2-uitstoot onder de 169 g/km*. * Verbruik en uitstoot gehomologeerd volgens de geldende regelgeving.